کد خبر: 292738
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۰۸:۲۵:۱۰
| |

هزینه دیوار مرزی با مکزیک از پول نیروهای امنیتی افغانستان پرداخته می‌شود

سرپرست وزارت دفاع آمریکا انتقال 1/5 میلیارد دلار از بودجه این وزارت را برای ساختن بخشی از دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک تصویب کرده است.

هزینه دیوار مرزی با مکزیک از پول نیروهای امنیتی افغانستان پرداخته می‌شود
کد خبر: 292738
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۰۸:۲۵:۱۰

اعتمادآنلاین| رویترز گزارش داد، حدود 600 میلیون دلار از این پول از حسابی انتقال داده می‌شود که برای مصرف نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص یافته است.

در ماه مارس امسال نیز ارتش آمریکا یک میلیارد دلار از بودجه خود را برای این دیوار که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بر ساختن آن به شدت پافشاری دارد، اختصاص داد؛ دیواری که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به شدت با آن مخالفند.

در بیانیه‌ای که «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده، آمده است: این پول از منابع مختلف به دست آمده؛ از جمله صرفه‌جویی‌ها، تغییرات در برنامه‌ها و بازنگری پروژه‌ها و به همین دلیل تأثیر بسیار محدودی بر توانایی نیروهای ما دارد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفته که ارتش این کشور 4 هزار نیرو و 19 هواپیما در مرز میان دو کشور مستقر کرده است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش گرفته شود، به رویترز گفته که از این میان، 604 میلیون دلار، پولی است که برای نیروهای امنیتی افغان اختصاص یافته است.

در سال مالی 2019 آمریکا 4/9 میلیارد دلار برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده است. این مقام گفت، پولی که از این حساب برداشته می‌شود، صرفه‌جویی است که از قراردادهای مربوط به نیروهای امنیتی افغانستان به دست آمده است.

یک مقام دیگر آمریکایی گفت: گرفتن این پول ناقض تعهد ما (نسبت به نیروهای امنیتی افغان) نیست؛ در حقیقت مصرف بعضی از پروژه‌ها کمتر از محاسبه ما بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها