مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب:

کاهش دستوری تولید نفت نداریم/ تجهیزات موجود، کفاف تولیدمان را می‌دهد

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه کاهش دستوری تولید نفت نداریم، عنوان کرد: تجهیزات به اندازه کافی موجود است و کفاف تولیدمان را می‌دهد.

کاهش دستوری تولید نفت نداریم/ تجهیزات موجود، کفاف تولیدمان را می‌دهد
کد خبر: 292747
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره کاهش دستوری تولید نفت به خاطر تحریم‌ها گفت: کاهش دستوری تولید به دلیل محدودیت صادرات نداریم و هم اکنون به اندازه‌ای که می‌خواهیم تولید و صادرات انجام می‌شود.

وی درباره نیاز به تجهیزات در شرایط کنونی نیز اظهار داشت: برای دستیابی به دبی نرمال در حد تولید پیش از تحریم، هیچ مشکلی نداریم. ولی ممکن است بخواهیم سرمایه گذاری سنگین انجام دهیم که قطعا نیاز به اعتبار داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در بخش مطالعه و تکنولوژی است. اینکه اگر بخواهیم برگشت به تولید داشته باشیم و تجهیزات‌مان به خاطر تحریم کفاف نمی‌دهد، اینگونه نیست.

نفت و گاز کارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان از جمله شرکت‌های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب هستند. هم‌اکنون حدود 80درصد از نفت و16 درصد از گاز ایران را تولید می‌کند و مدیریت مخازن و بهره‌برداری از 65 میدان نفتی و گازی، با مجموع بیش از 330 میلیارد بشکه نفت خام درجا (93 میلیارد بشکه قابل برداشت) و بالغ بر 420 تریلیون فوت مکعب، گاز طبیعی درجا را برعهده دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها