عمار حکیم خواستار میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم سالروز رحلت سیدعبدالعزیز حکیم با تاکید بر حمایت از دولت عادل عبدالمهدی، اعلام کرد: هر چند ما در دولت حضور نداریم، اما عملکرد آن را زیر نظر گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تعلل و تاخیر در اجرای برنامه دولت، آن را گوشزد می‌کنیم.

عمار حکیم خواستار میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا شد
کد خبر: 292795
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۰۹:۲۷:۴۶

اعتمادآنلاین| سیدعمار حکیم ادامه داد: خواسته‌ها و آرمان‌های ما گسترده و امکانات و ظرفیت‌های ما بسیار است در مقابل کم‌کاری سیاسی و دولتی نیز آشکار است، اما باید دوشادوش یکدیگر تلاش کنیم تا اوضاع بدتر نشود. با شجاعت انتقاد کنید اما این انتقاد در راستای اصلاح امور باشد، نه تخریب.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه به خوبی از نگرانی‌هایی که عراق را در نتیجه منازعه ایران و آمریکا در بر گرفته است، آگاه هستیم، گفت: عراق در مرکز منطقه و محدوده جغرافیایی منازعات قرار گرفته است و ما باید کشور را از سیاست محوربندی‌ها دور کنیم. عراق به جای اینکه در میانه درگیری‌ها باشد باید میانجی منازعات باشد و در راستای کاهش شدت درگیری در منطقه تلاش کند.

او با تاکید بر اینکه عراق در دفاع از منافع خود در منازعه ایران و آمریکا بی‌تفاوت نخواهد ماند، تصریح کرد: سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران که ایالات متحده آمریکا در پیش گرفته است به معنای گذر از سیاست فشار به سیاست در تنگنای شدید قرار دادن دولت و ملت ایران است. این اقدام آمریکا پیامدهای مخاطره‌آمیز و فاجعه‌باری بر منطقه و به ویژه عراق خواهد داشت.

حکیم در پایان از دولت عراق خواست برای حل و فصل بحران فزاینده موجود میان ایران و آمریکا، نقش میانجی را ایفا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها