بدولی و علیاری در جمع بهترین‌های کشتی فرنگی جهان

در جدیدترین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، تنها سعید عبدولی و مهدی علیاری در جمع 4 نفر نخست اوزان خود جای دارند تا با این وجود کشتی فرنگی ایران کار بسیار سختی در رقابت‌های جهانی در پیش داشته باشد.

بدولی و علیاری در جمع بهترین‌های کشتی فرنگی جهان
کد خبر: 292942
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۲:۴۵:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ بر اساس طرح سید بندی اتحادیه جهانی، کشتی گیرانی که در رقابت‌های جهانی، قاره‌ای و رقابت‌های بین المللی دارای طرح سیستم رنکینگ شرکت کنند با توجه به مقام بدست آورده امتیازاتی را بدست خواهند آورد که 4 نفر برتر هر وزن (از لحاظ کسب امتیاز) در رقابت‌های جهانی و یا المپیک به ترتیب در بالا و پایین جدول (دو نفر بالا و دو نفر پایین) قرار می‌گیرند.

بر اساس طرح سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، کشتی‌گیرانی که در رویدادهای قاره‌ای به مدال‌های طلا، نقره و برنز برسند به ترتیب صاحب 12، 10 و 8 امتیاز می‌شوند. همچنین کشتی‌گیرانی که در تورنمنت‌های موثر در رنکینگ حاضر شوند با کسب مدال طلا 8 امتیاز، نقره 6 امتیاز و برنز 4 امتیاز دریافت می‌کنند، البته اگر در این تورنمنت‌ها در هر وزن تعداد کشتی‌گیران کمتر از 10 نفر باشد 6 امتیاز، بین 11 تا 20 نفر 8 امتیاز و بیشتر از 20 نفر 10 امتیاز به این تعداد امتیاز افزود می‌شود.

همچنین بیشترین امتیاز رنکینگ برای حضور در رقابت‌های المپیک مربوط به مسابقات قهرمانی جهان است که به ترتیب 50، 30 و 15 امتیاز به نفرات اول تا سوم تعلق می‌گیرد.

اما با توجه به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی جهان 2019 که قرار است از 23 شهریور تا اول مهر ماه سال جاری در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شود، فرنگی کاران سراسر جهان علاوه بر حضور در رقابت‌های قاره‌ای، می‌توانند در فرصت باقیمانده تا شروع این رقابت‌ها در 2 تورنمنت ساساری ایتالیا (2 تا 4 خرداد) و اولگ کاراوایفبلاروس (4 تا 6 مرداد) حاضر شوند و برای کسب بیشترین امتیاز برای حضور در جمع 4 نفر برتر رقابت‌های جهانی تلاش کنند.

*وضعیت فرنگی‌کاران ایران در رنکینگ جهانی

اما در جدیدترین رنکینگ منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، از میان فرنگی‌کاران ایران تنها سعید عبدولی در وزن 82 و مهدی علیاری در وزن 97 کیلوگرم در بین 4 نفر برتر اوزان خود قرار دارند و سایر کشتی‌گیران ایران جایی در میان 4 نفر برتر اوزان خود ندارند تا کار سختی برای کسب مدال در رقابت‌های جهانی داشته باشند.

در ادامه به وضعیت فرنگی‌کاران ایران در جدیدترین رنکینگ ارائه شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی می‌پردازیم.

وزن 55 کیلوگرم: خدری در رده هفتم

رضا خدری با 6 امتیازی که بواسطه پنجمی در رقابت‌های قهرمانی آسیا گرفت، با 24 امتیاز در رده هفتم جای دارد.خدری 13 امتیاز با اکرم اوزترک ترکیه‌ای که با 37 امتیاز در رده چهارم است فاصله دارد و می‌تواند با کسب مدال در 2 تورنمنت ساساری و بلاروس و با توجه به عملکرد رقبایش برای قرار گرفتن در بین 4 نفر نخست خیز بردارد.خدری با کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌توانست از جایگاه بهتری در رده‌بندی این وزن برخوردار شود.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 60 کیلوگرم: رضانژاد در رده نوزدهم

در این وزن میلاد رضا نژاد با 16 امتیاز در رده 19 جدول رده بندی جای دارد و با توجه به فاصله 22 امتیازی با سیاونگ ری از کره‌شمالی که در رده چهارم جای دارد، کار سخت و دور از انتظاری برای رسیدن به جمع مدعیان دارد. در این وزن کشتی‌گیر مولداوی با 60 امتیاز در صدر جای دارد.

مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در این وزن که با نمایشی ضعیف از رقابت‌های قهرمانی آسیا حذف شد، جایی در بین 20 نفر نخست رنکینگ ندارد.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 63 کیلوگرم: ایران بدون نماینده در 20 نفر نخست!

هیچ کدام از فرنگی‌کاران ایران جایی در بین 20 نفر نخست رنکینگ ندارند تا شانسی برای قرار گرفتن در بین 4 نفر نخست نداشته باشیم. سامان عبدولی نماینده وزن 63 کیلوگرم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود که به مدال برنز آسیا رسید اما با این وجود جایی در بین 20 نفر نخست رنکینگ ندارد.

در این وزن استپان ماریانیان روس مقتدرانه با طلای جهان 2018 و طلای اروپا 2019 مقتدرانه و با 80 امتیاز در صدر جای دارد.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 67 کیلوگرم: جای خالی فرنگی‌کاران ایران در رنکینگ

در این وزن محمدرضا گرایی که تا سال گذشته در این وزن کشتی می‌گرفت در رده 18 جای دارد و به غیر از او هیچ کدام از فرنگی‌کاران ایران در جمع 20 نفر نخست رنکینگ جایی ندارند تا در این وزن نیز شانسی برای قرار گرفتن در جمع برترین‌ها نداشته باشیم.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 72 کیلوگرم: کار سخت محمدرضا گرایی برای قرار گرفتن در جمع 4 نفر نخست

محمدرضا گرایی پس از حضور در وزن 72 کیلوگرم در جام تختی به عنوان قهرمانی رسید، وی سپس چند ماه پیش در رقابت‌های زیر 23 سال آسیا به وزن 77 کیلوگرم رفت و نقره آسیا را گرفت اما مجدداً در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان به وزن 72 کیلوگرم بازگشت و به مدال طلا رسید تا با کسب 12 امتیاز این مدال و در مجموع با 18 امتیاز در رده 15 رنکینگ جای گیرد.

مانتسیگوف روس با 40 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و گرایی با ادامه همین روند و کسب مدال در 2 تورنمنت پیش رو می‌تواند نیم نگاهی به قرار گرفتن در جمع 4 نفر نخست رنکینگ داشته باشد. در این وزن فرانک استابلرکهنه‌کار از آلمان با 60 امتیاز در صدر جای دارد.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 77 کیلوگرم: ایران بدون نماینده در برترین‌های رنکینگ!

متاسفانه کشتی فرنگی ایران در این وزن نیز نماینده‌ای در جمع 20 نفر نخست رنکینگ ندارد. محمد علی گرایی چهره شاخص کشتی فرنگی ایران که مدال برنز جهان را در کارنامه خود دارد در رقابت‌های قهرمانی آسیا با قبول شکست برابر قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی به مدال برنز رسید.

گرایی با این مدال برنز آسیا 8 امتیاز گرفت اما با این وجود جایی در بین 20 نفر نخست رنکینگ ندارد تا کار بسیار سختی برای کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی داشته باشد. در این وزن کیم هیون وو دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از کره جنوبی پس از کسب مدال طلای آسیا با 71 امتیاز مقتدرانه در صدر جای دارد.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 82 کیلوگرم: سعید عبدولی بهترین فرنگی‌کار ایران در رنکینگ

سعید عبدولی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و شاخص‌ترین چهره حال حاضر کشتی فرنگی ایران که محمد بنا حساب ویژه‌ای را بر روی او برای مدال آوری در رقابت‌های جهانی باز کرده، با 38 امتیاز در رده سوم رنکینگ جای دارد که با توجه به خداحافظی امروز( شنبه) پیتر باشی مجارستانی که در رده دوم جای داشت، عبدولی به رده دوم رنکینگ صعود کرد تا شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جمع 4 نفر نخست رده‌بندی برای حضور در رقابت‌های جهانی داشته باشد.

در این وزن امره کوش ترک در صدر جای دارد.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 87 کیلوگرم: نوری در رده هفتم رنکینگ

در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری پس از کسب مدال طلای آسیا با مجموع 32 امتیاز در رده هفتم رنکینگ جای دارد و با اسلام عباس‌اف آذربایجانی که با 40 امتیاز چهارم است تنها 8 امتیاز فاصله دارد و می‌تواند با کسب مدال در 2 تورنمنت پیش رو این فاصله را جبران کند. در این وزن ژان بلنیوک اوکراینی با 62 امتیاز در صدر جای دارد.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 97 کیلوگرم: علیاری دومین فرنگی‌کار برتر ایران در رنکینگ

مهدی علیاری تنها مدال‌آور ایران در رقابت‌های جهانی 2018 پس از کسب مدال برنز آسیا 2019 در مجموع با 39 امتیاز در رده چهارم رنکینگ جای گرفته است. خوزه پرز مورا از ونزوئلا و فاتح باسکوی از ترکیه هر کدام با 32 امتیاز در تعقیب علیاری چشم به جایگاه او دوخته اند و مترصد کوچک‌ترین اشتباه از سوی این کشتی‌گیر هستند تا جایگاه او را بدست بیاورند.

رنکینگ کشتی فرنگی

وزن 130 گیلوگرم: قاسمی منجزی در رده هفدهم

در سنگین وزن بر خلاف رقابت‌های قهرمانی آسیا ما کار بسیار سختی در رقابت‌های جهانی در پیش داریم. امیر قاسمی منجزی در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2019 به مدال طلا رسید تا با 18 امتیاز در رده هفدهم رنکینگ جای گیرد.منجزی 19 امتیاز با کیم کره‌ای که با 37 امتیاز در رده چهارم است، فاصله دارد تا کار بسیار سختی برای قرار گرفتن در جمع 4 نفر نخست داشته باشد. در این وزن سمنوف روس با 76 امتیاز در صدر جای دارد.

رنکینگ کشتی فرنگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها