کد خبر: 292959
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۳:۱۸:۳۳
| |

گلخانه دریایی با انرژی تجدیدپذیر احداث می‌شود

گلخانه دریایی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سواحل مکران و بوشهر نمونه بومی احداث می‌شود.

گلخانه دریایی با انرژی تجدیدپذیر احداث می‌شود
کد خبر: 292959
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۳:۱۸:۳۳

اعتمادآنلاین| «جهانگیر پرهمت» قائم‌مقام ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی درباره احداث این گلخانه‌ها گفت: این ستاد در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت فناوری‌های جدید و دانش بنیان، گلخانه دریایی را با به کارگیری انرژی‌های تجدید پذیر احداث کند.

او گفت: مقرر شده تا امسال به صورت پایلوت در دو شرایط آب و هوایی در سواحل مکران و بوشهر این گلخانه‌های دریایی را احداث کنیم.

پرهمت درباره تفاوت گلخانه‌های معمولی و گلخانه‌های دریایی اعلام کرد: در گلخانه‌های دریایی با استفاده از آب دریا، هوا و انرژی خورشیدی کار تأمین انرژی و خنک کردن سیستم داخل گلخانه انجام می‌شود. اما گلخانه‌های معمولی در محیط بیرون قرار دارند و باید دمای مناسب برای رشد گیاه را تأمین کنند و برای این نیاز به تأمین انرژی از سایر منابع است.

قائم مقام ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی بیان کرد: در گلخانه‌های دریایی برای خنک کردن داخل گلخانه از آب دریا استفاده می‌شود و جریان آب روی بخش‌هایی از سازه گلخانه قرار داده می‌شود. جریان باد هم موجب خنکی شده و رطوبت مورد نیاز گلخانه تأمین می‌شود و بخش عمده رطوبت و انرژی مورد نیاز از طریق آب دریا و انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها