کد خبر: 292983
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

هاستل‌ در ایران غیرقانونی است؟

چند سالی است که هاستل‌ها در ایران راه‌اندازی شده‌اند و نسبتاً مسافران زیادی هم دارند، اما مسئولان گردشگری کشور می‌گویند مجوزی برای هاستل وجود ندارد و این اقامتگاه‌ها غیرقانونی هستند.

حجم ویدیو: 1.35M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45 دانلود ویدیو
کد خبر: 292983
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- هاستل از ترکیب دو واژه انگلیسی Host (مهمان کردن) و Hotel (هتل) ساخته شده و اقامتگاهی اجاره‌ای است که در آن تخت‌های یک اتاق به مسافرین اجاره داده می‌شود.

دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، گفته ما مجوزی به نام هاستل نداریم.

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور: عنوان هاستل جزو مصادیق تاسیسات گردشگری کشور نبوده است. در آخرین ویرایش سال 1394 هم مصداقی با این عنوان به آیین‌نامه اضافه نشد.

اما ممنوعیت‌هایی سبب شده تابلوی برخی از هاستل‌ها در کشور از سوی نیروی انتظامی پایین کشیده شود.

کاهش میزان کنترل مهمانان در این اقامتگاه‌ها در مقایسه با هتل‌ها، باعث پیدایش چنین ممنوعیت‌هایی شده، اما سازمان گردشگری می‌گوید با زیرساختی به نام هاستل مخالف نیست.

هنوز هم با گشتی ساده در اینترنت می‌توانید با هاستل‌های متنوعی در سطح کشور از تهران و اصفهان گرفته تا شیراز، تبریز و حتی در برخی روستا‌های دورافتاده کشور آشنا شوید.

به گفته معاون گردشگری کشور، برای راه‌اندازی هاستل‌ قانونی، ابتدا باید واژه معادل پیدا کرد و سپس چارچوب نظارتی آن مشخص شود.

در این شرایط با توجه به نوع مصوبه هیات وزیران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختیاری برای افزودن این عنوان به آیین‌نامه، حتی در حد کلمه سایر و سه نقطه هم ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها