کد خبر: 293003
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۴:۲۳:۲۸
| |

تشکیل کارگروه اجرای طرح کهاب

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش و اهمیت اجرای طرح کهاب گفت: این سازمان علاوه بر انجام مکاتبات متعدد با وزارت نفت و سایر دستگاه‌های مرتبط نسبت به تشکیل کارگروه با عضویت دستگاه‌های مرتبط اقدام و مراتب تکمیل طرح را به‌صورت مکرر پیگیری می‌کند.

تشکیل کارگروه اجرای طرح کهاب
کد خبر: 293003
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۴:۲۳:۲۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمد مهدی میرزایی قمی درباره چگونگی اجرای طرح « کهاب» گفت: اجرای طرح «کهاب» با هدف کاهش، هدایت،انتقال و بازیافت بخارات بنزین از سال 87 تاکنون براساس مصوبات متعدد هیات وزیران توسط وزارت نفت اجرا شده و تحت پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح باید در انبارهای نفت، جایگاه‌های بنزین همچنین تانکرهای حامل سوخت نفت انجام پذیرد، گفت: اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های بنزین در دو بخش مربوط به کنترل و بازیافت بخارات بنزین در محل مخازن سوخت و در محل سوختگیری خودروها انجام می‌شود.

میرزایی قمی با اشاره به تاثیرات مخرب بخارات بنزین بر محیط زیست و سلامت مردم اظهارکرد: بخارات بنزین شامل ترکیبات مختلف از آلی فراراست که می‌تواند علاوه بر آثار زیست‌محیطی بر سلامت کارکنان جایگاه‌های بنزین و انبارهای نفت در وهله نخست، مراجعان به جایگاه‌ها،ساکنان مناطق همجوار جایگاه‌ها و انبارهای نفت تاثیرات سوء داشته باشد.

وی توضیح داد: از جمله این ترکیبات چهار ترکیب بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن است که سرطان‌زایی بنزن کاملاً به اثبات رسیده است. لذا به منظور پیگیری و نظارت هرچه دقیق‌تر بر موضوع از حیث چالش‌های موجود، علل تاخیر در اجرا و تکمیل طرح کهاب، سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر انجام مکاتبات متعدد با وزارت نفت و سایر دستگاه‌های مرتبط، نسبت به تشکیل کارگروه با عضویت دستگاه‌های مرتبط با موضوع اقدام و مراتب تکمیل طرح را به‌صورت مکرر پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری بایسته توسط وزارت نفت و جایگاه‌داران و سایر دست اندرکاران موضوع، بتوان گامی برای جلوگیری از انتشارمواد آلی فرار به محیط زیست برداشته وضمن تاثیر گذاری مثبت بر سلامت محیط زیست و شهروندان، موضوع صرفه جویی در مصرف سوخت نیز محقق شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها