کد خبر: 293178
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۱۳:۵۸
| |

اطلاعات پزشکی چهار میلیون آمریکایی هک شد

بر اساس آمار منتشرشده توسط وزارت بهداشت آمریکا از ابتدای سال 2019 میلادی تا به امروز، اطلاعات مربوط به مراقبت‌های درمانی 4/25 میلیون نفر از شهروندان آمریکا به دست هکرها افتاده است.

اطلاعات پزشکی چهار میلیون آمریکایی هک شد
کد خبر: 293178
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۱۳:۵۸

اعتمادآنلاین| سرقت این حجم از اطلاعات ناشی از انجام موفق 142 حمله توسط سارقان مجازی بوده است. در مجموع 90 درصد از این حملات موفق بوده و به سرقت اطلاعات مربوط به مراجعه اشخاص به بیمارستان‌ها، سوابق آزمایش‌های پزشکی، نسخه‌ها و غیره منجر شده است.

از ابتدای سال 2019 میلادی تا به امروز اطلاعات مربوط به مراقبت‌های درمانی 4/25 میلیون نفر از شهروندان امریکا به دست هکرها افتاده است. بیشترین تعداد قربانیان مربوط به دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن است که در جریان حملات هکری شاهد سرقت اطلاعات 973 هزار نفر بوده است. علت موفقیت این حمله، هک شدن آدرس ایمیل یکی از کارمندان این دانشکده بوده که زمینه نفوذ هکرها و سرقت اطلاعات را توسط آنها فراهم کرده است.

رتبه دوم در این زمینه مربوط به مرکز جراحی تخصصی دانشگاه کلمبیاست که هکرها اطلاعات 400 هزار بیمار مراجعه‌کننده به آن را سرقت کرده‌اند. رتبه سوم هم به مرکز درمانی یوکان تعلق دارد که هکرها داده‌های 327 هزار مراجعه‌کننده به آن را به دست آورده‌اند.

در تازه‌ترین حمله موفق از این دست در آمریکا هم داده‌های پزشکی نزدیک به 207 هزار نفر توسط یک باج‌افزار به سرقت رفته است.

بر اساس آمار موجود از سال 2009 بدین سو، 2698 حمله هکری به مراکز درمانی و پزشکی آمریکا صورت گرفته که منجر به سرقت اطلاعات 195/4 میلیون نفر در ایالات متحده شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها