کد خبر: 293185
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۲۴:۱۷
| |

قشقاوی:

اروپا اقدام موثری انجام نمی‌دهد

«حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با انتقاد از اینکه اروپا نقش فعالی‌ درباره ایران ندارد، گفت: اروپا فقط بیانیه می‌‌دهد و تاکنون گام موثر و عملی برنداشته است.

اروپا اقدام موثری انجام نمی‌دهد
کد خبر: 293185
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۲۴:۱۷

اعتمادآنلاین| «حسن قشقاوی» در این پرسش که چرا جمهوری اسلامی ایران تصمیم به کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام گرفته، تصریح کرد: اتحادیه اروپا بار دیگر به دستورالعمل ارتباطی خود متوسل شده است. اروپا با یک بیانیه به تصمیم ایران پاسخ داده و فقط توصیه‌های عمومی‌ می‌‌کند اما هیچ مکانیسم اجرایی برای حل این وضعیت ارائه نشده است.


قشقاوی اضافه کرد: طی سه سالی که از اجرای برجام می‌گذرد، ایران به کلیه تعهدات خود در این توافق بین‌المللی مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل عمل کرده و این موضوع طی 14مورد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.


به گفته قشقاوی، اروپا باید بداند که ایران در این مسأله خیلی جدی است. تصمیم جدید بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور اتخاذ و اعلام شده و مورد حمایت مردم ایران است.


او تاکید کرد: ما از اروپا انتظار یک پاسخ عملی‌ داریم. آنها پذیرفته‌ا‌ند که آنچه که آمریکا انجام داده مغایر با قوانین بین‌المللی است اما هیچ گام موثری برای ایفای تعهدات خود برنداشته‌ا‌ند.


سفیر کشورمان ابراز داشت: دیپلماسی نمی‌تواند فقط لفاظی باشد، نمی‌تواند به بیانیه‌ها محدود شود، باید یک بخش عملی داشته باشد.


سفیر ایران در اسپانیا تاکید کرد: مردم ایران انتظار دارند اروپا با مواضع عملی‌تر به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران پاسخ بدهد.


این روزها شاهد آن هستیم که اسپانیا در حال اتخاذ تصمیمات عملی برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه کوبا است و سوالی که داریم این است که چرا در مورد ایران نیز چنین مکانیزمی را دنبال نمی‌کنند؟


سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا همچنین در ارتباط با خطر درگیری نظامی میان ایران و آمریکا، گفت: اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی و هم‌پیمانان آن گزینه‌ای است برای آن که دیگران را تهدید قلمداد کنند.


به جنگ رسانه‌ای روی می‌آورند تا کشوری را تهدید بخوانند و سپس تعرضات بعدی را علیه آن توجیه کنند و این همان کاری است که آمریکا چهل سال است علیه ایران انجام می‌دهد؛ اما ایران تهدید نیست و هیچ اقدامی نکرده که تهدید قلمداد شود. همین کار را آمریکایی در عراق زمان صدام حسین کردند و بعداً مشخص شد که همه ادعاهایشان دروغ بوده است.


او تاکید کرد: مقامات آمریکایی به خوبی از توان نظامی ایران آگاه هستند و می‌دانند ما ترسی نداریم و حتی یک گام نیز عقب‌نشینی نمی‌کنیم.


قشقاوی در پایان گفت: ملت ایران در دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت سرزمینی خود جدی است و این را قبلاً در جنگ تحمیلی هشت‌ساله رژیم صدام علیه خود ثابت کرده و نشان داده‌اند مقابل اشغال بیگانگان متحدتر می‌شوند. لذا درگیری نظامی را تقریباً غیرممکن می‌دانم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها