معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گروه‌های مختلفی از کارگران در سیل اخیر آسیب دیدند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درگیری خانواده‌ها و بنگاه‌های آسیب دیده در سیل باید رفع شود و همه باید با عدد و ارقام در این بخش و در بخش بازنشستگان آسیب دیده وارد عمل شویم.

گروه‌های مختلفی از کارگران در سیل اخیر آسیب دیدند
کد خبر: 293193
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۳۴:۵۴

اعتمادآنلاین| ابراهیم صادقی فر در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تولید تنها راه نجات کشور است و باید برای رونق تولید تلاش مضاعف شود.

وی گفت: در بخش سیل، وظیفه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص بوده و مدیریت برای رساندن به موقع کالا به دست مصرف کننده مهم است و در این مسیر اولویت ما گروه‌های هدف هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید بازگشت به زندگی و کار در مناطق سیل زده با مدیریت پس از بحران منسجم و یکپارچه اتفاق بیفتد، تصریح کرد: درگیری خانواده‌ها و بنگاه‌های آسیب دیده در سیل باید رفع شود.

صادقی فر با اعلام اینکه بیش از 80 درصد جامعه از گروه‌های هدف هستند، گفت: گروه‌های مختلفی از کارگران در سیل اخیر آسیب دیدند و درخواست داریم با آمار وارد شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید مشکلات با عدد و ارقام مورد نیاز بررسی و اعلام شود و با توجه به اینکه ایران، ششمین کشور پرحادثه جهان است باید اتحاد بیشتری داشته باشیم. در کنار ساماندهی در ساختار باید با همدلی و تلاش برای رفع مشکلات اقدام و با بسیج همه امکانات وارد شویم.

وی گفت: ما از بالاترین سرمایه اجتماعی برخورداریم و همین کمک رسانی توسط گروه‌های مختلف در سیل توسط آحاد مختلف مردم در کشور بیانگر این ادعا است.

این مسئول یادآور شد: تجربه نشان داده به هر میزان سرمایه اجتماعی در محلی که حادثه سیل رخ داده بیشتر باشد، احتمال بسیج مردمی در حین و پس از سیل برای کمک بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات دولتی و اعتماد متقابل مردم در این بلای طبیعی به گونه‌ای بود که افزایش اعتماد و در نتیجه قوی‌تر شدن سطح تعامل و سازماندهی حین و پس از بحران را به همراه داشت، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی باعث اعتماد به یکدیگر در کمک رسانی حین و پس از سیل می‌شود و میزان مسؤلیت پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

صادقی فر خاطرنشان کرد: مدیریت آوارگان سیل مستلزم اعتماد جامعه محلی به دولت است در غیر این صورت میزان خسارت به چند برابر خواهد رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها