کد خبر: 293194
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۳۵:۰۵
| |

پگی لیپتون بر اثر سرطان درگذشت

پگی لیپتون بازیگر سریال «جوخه ماد» و «قله‌های دوقلو» در سن 72 سالگی در گذشت.

پگی لیپتون بر اثر سرطان درگذشت
کد خبر: 293194
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۳۵:۰۵

اعتمادآنلاین| پگی لیپتون بازیگر مشهور سریال‌های آمریکایی که بیشتر به دلیل ایفای نقش در سریال‌های «جوخه ماد» و «قله‌های دوقلو» شناخته می‌شود، در سن 72 سالگی در گذشت. علت مرگ او ابتلا به سرطان گزارش شده است. او از سال 2004 درگیر این بیماری بوده است.

او مادر رشیدا جونز، بازیگر سریال و سینماست که از جمله فیلم‌های او می‌توان به «قانون شکن»، «دوستی با مزایا» اشاره کرد، این بازیگر همچنین در سریال محبوب «سیمپسون‌ها» به صداپیشگی پرداخته است.

لیپتون حرفه بازیگری را از تلویزیون در سال 1965 آغاز کرد و در برنامه‌های «افسونگر» و «دنیای جادوی دیزنی» به ایفای نقش پرداخت، اما او شهرت خود را مدیون سریال «جوخه ماد» است که از سال 1968 تا 1973 نقش جولی بارنرز را ایفا کرده است، در آن مدت لیپتون برای چهار جایزه گلدن گلوب نامزد شده بود و در نهایت توانست در سال 1971 جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام را از این رویداد تصاحب کند.

پگی لیپتون در سال 1989 در سریال «قله‌های دو قلو» نیز به ایفای نقش پرداخت که چندین نقش دیگر در سینما و تلویزیون را برای او به ارمغان آورد که از جمله آن می توان به «هنگامی در رُم» و فیلم سینمایی «هدف یک سگ» اشاره کرد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها