تعطیلی تعدادی از کارخانه های قند وشکر استان خراسان رضوی

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران علت افزایش قیمت و نابسامانی در بازار شکر را کاهش تولید چغندر قند و واردات آن دانست وگفت: تعدادی از کارخانه های قند وشکر استان خراسان رضوی تعطیل شده است.

تعطیلی تعدادی از کارخانه های قند وشکر استان خراسان رضوی
کد خبر: 293215
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۱:۰۵:۴۳

اعتمادآنلاین| سید حسن حسینی نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص افزایش قیمت شکر، گفت: در استان خراسان رضوی حدود 25 هزار تن شکر در ماه به عنوان مواد اولیه کارخانه‌های سازندگان قند ،نبات، کلوچه و مربا سازی و... مصرف می شود.

وی افزود: در اردیبهشت ماه امسال 6.5 تن شکر توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در اختیار خانه صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که پس از تشکیل کمیته‌ای در این خصوص، این کمیته براساس تولید در سه ماه گذشته ، میزان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و لیست بیمه شاغلین را بررسی و نسبت به تولید واحدهای صنعتی، میزان شکر لازم در اختیار آن ها قرار داده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان و کاهش تولید شکر ، گفت: در دو سه روز گذشته شکر حدود 400 تومان گران شده است . دلالان در حال حاضر شکر راکیلویی 7600 تومان به واحدهای تولیدی می فروشند در صورتی که دولتی آن 6400 تومان و تا قبل از ماه مبارک رمضان حدود 3400 تومان بود.

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران علت افزایش قیمت و نابسامانی در بازار شکر را کاهش تولید چغندر قند و واردات آن دانست و بیان کرد: بیشترین تعداد کارخانه های قند و شکر در استان خراسان رضوی واقع است که از بین آن ها دو واحد تولیدی به دلیل مشکلات تعطیل شده و حتی برداشت بهاری چغندر قند نیز مشکل واحدهای تولیدی را برطرف نکرده است.

وی اظهارداشت: علاوه بر کمبود شکر، کاهش روغن مایع و جامد و آرد مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها