معاون پرستاری وزارت بهداشت تشریح کرد:

وظایف پرستاران در بسیج ملی فشار خون بالا

معاون پرستاری وزارت بهداشت در جلسه با شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، به تشریح وظایف پرستاران در کمپین بسیج ملی فشار خون کشور پرداخت.

وظایف پرستاران در بسیج ملی فشار خون بالا
کد خبر: 293321
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مریم حضرتی در این جلسه که با حضور تمام مدیران پرستاری، روسای دانشکده های پرستاری و هیات مدیره های نظام پرستاری برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به اجرای کمپین ملی فشار خون بالا در کشور، گفت: در این طرح بیش از 100 هزار پرستار در یک هزار بیمارستان و 180 کلینیک و بیش از یک هزار پایگاه سیار ارائه خدمت می کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از تاریخ 27 اردیبهشت 1398 مصادف با روز جهانی کنترل فشارخون با هدف توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی به یاری خداوند در کشور آغاز خواهد شد.

حضرتی افزود: پرستاران در سه قالب در کلینیک های بیماری های غیر واگیر که در 1000 بیمارستان راه اندازی خواهد شد، در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل و پایگاه های سیار که در کشور ایجاد خواهد شد، ارائه خدمت می کنند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم تا با تعیین فشار خون، ارائه آموزش، آگاه سازی و حساس کردن جامعه در کنترل، مراقبت و مدیریت فشارخون، جامعه را از این عامل پرخطر که به عنوان مرگ خاموش از آن یاد می شود و 40 درصد جمعیت نیز دچار آن هستند آگاه کنیم و در این ارتباط بسیج ملی فشارخون بالا تشکیل شده است.

حضرتی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه ها برای اجرای صحیح این طرح از شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه ها خواست تا به نحو مطلوبی در این زمینه به مردم جهت حضور حداکثری در این طرح اطلاع رسانی شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در همه زمینه ها اعم از شناسایی، پایش و درمان بیماری، آموزش مردم با توجه به راهنماهای بالینی ملی انجام می شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها