کد خبر: 293325
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۳:۵۷:۳۷
| |

بورس منفی شد

امروز هیجانات در بازار سهام در جهت منفی نمود پیدا کرد و صف‌های فروش پررنگ‌تر شد. در این روزها، میزان تولید و فروش شرکت‌های بورسی نیست که نماگر اصلی بازار سرمایه را جابجا می‌کند اخبار است که تاثیر بسزایی در فراز و فرود قیمت‌ها دارد.

بورس منفی شد
کد خبر: 293325
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۳:۵۷:۳۷

اعتمادآنلاین| از ابتدای سال جاری قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار تهران و فرا بورس ایران با رشد مضاعفی روبرو شده و فارغ از موضوع تولید و فروشِ شرکت‌ها، این روند افزایشی ادامه پیدا کرد و اکنون با کوچک‌ترین خبری این هیجان در راستای عکس عمل می‌کند و عرضه‌ها بر تقاضا پیشی می‌گیرد.

امروز شاخص کل بیش از 5000 واحد افت کرد و تا کانال 204 هزار واحدی پایین آمد. شاخص آزاد شناور نیز با 5970 واحد کاهش تا رقم 228 هزار و 324 افت کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب 4127 و 8351 واحد پایین رفتند.

باز هم فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تأثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت. پس از آن پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و بانک ملت بیشترین تأثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار سرمایه گذاشتند. در عین حال بانک اقتصاد نوین، سالمین و لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی از جمله اندک سهم‌هایی بودند که سعی کردند شاخص بورس بیش از این افت نکند.

بیشتر گروه‌ها امروز با کاهش قیمت سهام روبرو شدند و در برخی از سهم‌ها شاهد صف‌های فروش بودیم. از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه خودرو و ساخت قطعات اشاره کرد؛ به طوری که بیشتر سهم‌های این گروه تا نزدیکی پنج درصد کاهش قیمت پایانی پیش رفتند.

در گروه سرمایه‌گذاری‌ها نیز با افت یک دست قیمت‌ها روبرو بودیم و بیشتر سهم‌ها نزدیک به چهار درصد افت قیمت را تجربه کردند. در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتبار حجم معاملات به 1.2 میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات این گروه عدد 100 میلیارد تومان را تجربه کرد. در عین حال در این گروه نیز به جز بانک اقتصاد نوین و بانک کارآفرین مابقی سهم‌ها افت فزاینده‌ای را در قیمت پایانی تجربه کردند.

از گروه‌های پر معامله امروز فلزات اساسی را می‌توان نام برد که ارزش معاملاتش به نزدیک 100 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن رقم 198 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. در این گروه نیز روند قیمت‌ها به شدت کاهشی بود و عرضه بر تقاضا پیشی گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 1,030 میلیارد تومان دست یافت که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 3.4 میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم 253 هزار و 960 رسید.

در عین حال آیفکس با 95 واحد افت روبرو شد و عدد 2494 را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم 583 میلیارد تومان رشد کرد و حجم معاملات این بازار به عدد 1.2 میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها