15 شی‌ء تاریخی از ایران به چین می‌رود

مدیر موزه ملی ایران گفت: 15 شیء تاریخی از موزه ملی ایران برای شرکت در نمایشگاهی که قرار است از فردا در چین برگزار شود، به این موزه منتقل شد.

15 شی‌ء تاریخی از ایران به چین می‌رود
کد خبر: 293367
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۴:۵۳:۲۳

اعتمادآنلاین| جبرئیل نوکنده افزود: شنبه گذشته (21 اردیبهشت)، مجموعه منتخبی از آثار «موزه ملی ایران» برای شرکت در نمایشگاه «تمدن‌های آسیایی» به همراه نمایندگانی از این موزه وارد چین شده و آثار به سلامت به موزه ملی چین واقع در پکن منتقل شد.


او با بیان این‌که این آثار؛ شامل 15 قلم شیء مربوط به دوره‌های هخامنشی تا صفوی از محوطه‌های مختلف تاریخی در کشور است، بیان کرد: آثار در کنار 450 اثر از 20 کشور آسیایی به نمایش گذاشته می‌شود.


به گفته‌ او، نمایشگاه «تمدن‌های آسیایی» 23 اردیبهشت‌ در موزه ملی چین افتتاح می‌شود.


پیش از این در جلسه یازدهم اردیبهشت سال جاری هیات وزیران به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استناد ماده (21) آئین‌نامه اموال فرهنگی، هنری و تاریخی نهاد‌های عمومی و دولتی با خروج موقت تعداد (15) قلم آثار برای نمایشگاه تمدن‌های آسیایی به مدت چهار ماه و تعداد (14) قلم آثار برای نمایشگاه «سلادون های لانگ کوان و جهانی شدن» به مدت هشت، برای برگزاری نمایشگاهی در چین توسط سازمان مربوط و با مسئولیت آن سازمان و هماهنگی مرکز امور حقوقی بین المللی نهاد ریاست جمهوری و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط موافقت کرد.


این تصمیم با هدف تحکیم همکاری‌های فرهنگی و پژوهشی میان ایران و چین و به استناد یادداشت تفاهم بین موزه‌های ملی دو کشور اخذ شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها