سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور تشریح کرد؛

جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان‌های سیل‌زده

محمدقاسم پناهی، سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان های سیل زده، گفت: بدهی مالیات بر درآمد این دسته از مودیان که بیش از 50 درصد اموال آن ها در اثر وقوع سیل فروردین سال 1398 از بین رفته است، بخشوده می‌شود.

جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان‌های سیل‌زده
کد خبر: 293389
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۵:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدقاسم پناهی، سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از مودیان مالیاتی آسیب دیده در استان های سیل زده ، بخشنامه بخشودگی 50 درصدی مالیات بر درآمد این مودیان را ابلاغ کرده است.


وی افزود: این بخشودگی که براساس مصوبه 18 فروردین امسال هیات وزیران درخصوص ماده 165 قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا پایان سال 1397 است.


سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص جزییات این بخشنامه افزود: بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان های سیل زده، مربوط به عملکرد تا پایان سال 1397 که بیش از 50 درصد اموال آن ها در اثر وقوع سیل فروردین سال 1398 از بین رفته است، با رعایت ماده (8) اصلاحی آیین نامه اجرایی ماده 165 قانون مالیات های مستقیم بخشوده می‌شود.


پناهی با بیان اینکه سایر مودیان خسارت دیده در سیل اخیر با هر میزان خسارت نیز امکان بهره مندی از تسهیلات مالیاتی در خصوص کسر زیان وارده از درآمد مشمول مالیات را دارند، تصریح کرد: طبق آیین نامه ماده 165 قانون مالیات‌های مستقیم، اگر در سیل اخیر به دارایی های مودیان مالیاتی آسیب وارد شده و از بین رفته یا خسارت دیده باشد، این خسارت از درآمد مشمول مالیات سال یا سال های بعد تا سقف زیان وارده قابل کسر خواهدبود.


وی تاکید کرد: مودیان مالیاتی برای استفاده از این بخشودگی ها و تسهیلات می بایست درخواست کتبی خود را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم کنند.


سرپرست سازمان مور مالیاتی کشور گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، استان‌های سیل‌زده توسط وزارت کشور تعیین می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها