کد خبر: 293441
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

جنبش ادامه‌دار زردها

صدها هزار نفر از جلیقه‌زردها روز شنبه برای بیست‌وششمین هفته متوالی در شهرهای مختلف فرانسه از جمله نانت و لیون به خیابان‌ها رفتند اما پلیس با گاز اشک‌آور از معترضان استقبال کرد.

حجم ویدیو: 2.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:48 دانلود ویدیو
کد خبر: 293441
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صدها هزار نفر از جلیقه‌زردها روز شنبه برای بیست‌وششمین هفته متوالی در شهرهای مختلف فرانسه از جمله نانت و لیون به خیابان‌ها رفتند اما پلیس با گاز اشک‌آور از معترضان استقبال کرد.

جنبش جلیقه‌زردها بعد از کاهش شمار معترضان در هفته گذشته در تلاش است خود را احیا کند.

پلیس و وزارت کشور فرانسه به خاطر برخوردهای انجام شده از سوی پلیس، زیر تیغ انتقاد قرار گرفته‌اند.

از اولین تجمع جلیقه‌زردها حدود شش ماه می‌گذرد و آنها به سیاست‌های امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که منجر به افزایش قیمت‌ها و کاهش سطح رفاه شده است، معترض هستند.

ادامه این اعتراض‌ها در دو هفته منتهی به انتخابات پارلمان اروپا سبب شده تا گروه‌های راست افراطی که در رقابت با حزب ماکرون هستند از آن بهره ببرند و رقابت تنگاتنگی میان این احزاب شکل بگیرد.

ناآرامی طولانی‌مدت باعث شده که دولت فرانسه امتیازات سیاسی زیادی را به مخالفان داده و تغییراتی در سیستم مالی این کشور از جمله اصلاح سیستم حقوق بازنشستگی ایجاد کند.

اوایل این ماه، برخی اعضای جنبش جلیقه‌زرد فهرستی را برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا در 26 می ارائه دادند. بر اساس یک نظرسنجی، فهرست جلیقه‌زردها برای انتخابات پارلمان اروپا نخواهد توانست بیش از 2 درصد رأی بیاورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها