کد خبر: 293449
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

جان لودریان، وزیر خارجه فرانسه:

ترامپ عامل هرج‌ومرج بین‌المللی است

وزیر خارجه فرانسه با حمله به سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد سیاست‌های ترامپ عامل هرج‌ومرج بین‌المللی شده و جهان را خطرناک‌تر از گذشته کرده است.

ترامپ عامل هرج‌ومرج بین‌المللی است
کد خبر: 293449
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه فرانسه با حمله به سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد سیاست‌های ترامپ عامل هرج‌ومرج بین‌المللی شده و جهان را خطرناک‌تر از گذشته کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، «جان لودریان» وزیر خارجه فرانسه، که با روزنامه «پاریسین» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: یکی از عواملی که جهان را خطرناک‌تر کرده، از بین رفتن اصول و چارچوب‌های اصلی ساختار بین‌المللی است.

او با اشاره به خروج واشنگتن از توافق پاریس در ژوئن 2017 و نیز خروج از برجام در مه 2018 گفت: دیگر موسسات، معاهدات و مرزها مورد احترام نیستند.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه ترامپ را مسئول عمده بدتر شدن اوضاع در سطوح مختلف بین‌المللی معرفی کرد، در حالی که چین و روسیه را نیز در این امر سهیم دانست.

لودریان در رابطه با بحران‌آفرینی‌های اخیر واشنگتن در مورد تهران گفت: آمریکایی‌ها از حمله به منافع‌شان در منطقه واهمه دارند و از این رو اقدام به اعزام نیرو می‌کنند.

او در تبیین مواضع کشورش هم گفت: ما به دنبال گفت‌وگو با ایران هستیم و هرگز روند افزایش تشنج بین ایران و جامعه جهانی را نمی‌پذیریم.

وزیر خارجه فرانسه با ابراز تاسف از عدم پایبندی ایالات متحده به تعهداتش، از ایران خواست پختگی سیاسی خود را در این بحران نشان دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها