مدیرکل خدمات مشترکان توانیر:

اختلاف نظر در مجلس مربوط به نگرانی از افزایش هزینه قشرضعیف است

هادی مدقق، مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر معتقد است: اختلاف نظری که در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تعرفه های مصرف انرژی بوجود آمده، بیشتر مربوط به نگرانی درباره افزایش هزینه ها برای قشر ضعیف است.

اختلاف نظر در مجلس مربوط به نگرانی از افزایش هزینه قشرضعیف است
کد خبر: 293632
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۱:۰۸:۵۹

اعتمادآنلاین| هادی مدقق، مدیر کل دفترمدیریت مصرف وخدمات مشترکان توانیر گفت: قیمت انرژی در کشورمان به میزانی نیست که انگیزه ای برای مشترکان ایجاد کند تا به دنبال روش هایی مانند استفاده از سامانه های هوشمند برای مدیریت مصرف باشند.


وی اضافه کرد: حدود 90 درصد مشترکان آب و برق زیرالگوی مصرف قراردارند و اصلاح تعرفه های آب و برق راهکاری برای توجه بیشتربه رعایت مصرف درست است.


هیات وزیران 27 اسفند ماه پارسال به پیشنهاد وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، تعرفه‌های آب و برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کرد.


هیات وزیران در جلسه 19 اسفند 1397 مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 98 سالیانه به میزان هفت درصد افزایش یابد.


سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شانزدهم اردیبهشت ماه در این باره گفت که تلاش برای افزایش قیمت برق و آب متوقف شده است.


مدقق گفت: پیشنهاد اصلاح تعرفه ها ایده آل نیست، اما می تواند تاحدودی روشی برای توجه به رعایت الگوی مصرف باشد.

به گفته وی، تفاوتی که تعرفه های امسال با سال گذشته دارد در همین توجه آنان به رعایت الگوی مصرف نهفته است.


مدیر کل دفترمدیریت مصرف وخدمات مشترکان توانیرخاطرنشان ساخت: این تعرفه ها برای سه دسته از مشترکان مشخص شده اند، مشترکان زیر الگوی مصرف، مشترکان بالای الگوی مصرف که سهمی حدود 10درصدی دارند و یک درصدی هم فراتر از نرم مصرف و الگوهای پیش بینی شده اتلاف انرژی می کنند.


وی اضافه کرد: مشترکان توجه کنند که در کدام دسته از این تعرفه ها قرار دارند و مهمترین مساله اینکه می تواند تا حدودی به بهبود مصرف کمک کند.


مدقق ضمن تاکید برنامناسب بودن قیمت انرژی که انگیزه ای برای مشترکان در درست مصرف کردن ایجاد می کند، گفت: تعیین این مدل تعرفه ایده آل نیست، اما تاحدودی کمک خواهد کرد تا مشترک به عدد الگوی مصرف در ناحیه و شهر خود توجه کند.


مدقق خاطرنشان ساخت: دولت، مجلس و مجموعه وزارت نیرو به اینکه تعرفه های ما به گونه ای باشد که اثرگذار در مدیریت مصرف باشد، تاکید دارند وهیچ اختلاف نظری در این بخش نیست و امید است به زودی این اختلاف نظر مجلس شورای اسلامی هم برطرف شود تابا اعمال این تعرفه ها توجه مشترکان به رعایت الگوی مصرف جدی تر شود.


مدیر کل دفترمدیریت مصرف وخدمات مشترکان توانیرگفت: بحث رعایت الگوی مصرف همه جا مطرح شده است اما وقتی بارمالی داشته باشد همه به رعایت آن تن خواهند داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها