آمریکا شرکت‌های مخابراتی چین را هدف قرار داد

پس از فشارهای بی امان آمریکا بر شرکت هواوی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و ارتباطاتی چین و جهان، واشنگتن شمار دیگری از موسسات مخابراتی و ارتباطی این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا شرکت‌های مخابراتی چین را هدف قرار داد
کد خبر: 293709
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۳:۰۰:۲۷

اعتمادآنلاین| چاینا موبایل از شرکت ها و اپراتورهای بسیار بزرگ مخابراتی چین در بیانیه ای در تارنمای خود از مخالفت کمیسیون ارتباطات و مخابرات فدرال آمریکا (اف سی سی) با فعالیت این شرکت در بازار آمریکا خبر داده است.


این بیانیه می افزاید که اقدام «اف.سی.سی» علیه شرکت مخابراتی چین هیچ دلیل و مدرکی ندارد و مستند نیست و با اصول جهانی شدن اقتصاد مغایرت کامل دارد.


همزمان گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در مصاحبه ای در پکن از آمریکا خواست دست از فشار آوردن بر شرکت های چینی و تبعیض قایل شدن علیه آنها بردارد.


بلومبرگ گزارش کرده که فشارهای اخیر بر شرکت مخابراتی چاینا موبایل یکی از تازه ترین اقدامات دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از افزودن بر تعرفه ها علیه این کشور است.


جو فانگ از دانشگاه نن جینگ در جنوب شرق چین می گوید اقدام آمریکا در ممنوع کردن حضور این شرکت چینی در بازار آمریکا نشان دهنده ورود به دوران جنگ سرد مخابراتی و ارتباطاتی است.


«آجیت پای» رییس «اف.سی.سی» آمریکا در مصاحبه ای پس از ممنوعیت شرکت چاینا موبایل گفت که مجوزهایی قبل از این به دو شرکت مخابراتی بزرگ دیگر چین شامل چاینا تله کام و چاینا یونیکام داده شده که بار دیگر بازرسی آنها از سر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها