کد خبر: 293737
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۳:۳۲:۴۱
| |

شایعه است، باتری قلب گران نشد

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت گفت: از سال گذشته تاکنون قیمت باتری قلب افزایش نیافته است و بیماران به شائبه‌های بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

شایعه است، باتری قلب گران نشد
کد خبر: 293737
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۳:۳۲:۴۱

اعتمادآنلاین| مهدی یوسفی درباره شایعه‌های مطرح شده در فضای مجازی در مورد قیمت باتری قلب افزود: باتری قلب برای بیماران کشورمان با ارز دولتی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی خریداری و وارد کشور می‌شود و با قیمت مناسب در اختیار بیمارستان ها نیز قرار می‌گیرد.


رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بیان کرد: باتری قلب نوع ICD بنابر نیاز بیمار از 15 میلیون تا 20 میلیون تومان و نوع ‍‍پیس میکر حدود سه میلیون و 500 هزار تومان است.


یوسفی ادامه داد: باتری قلب برای بیماران به مقدار لازم خریداری شده و در انبارهای هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران موجود است.


باتری قلب یک دستگاه پزشکی با بار الکتریکی است. جراح برای کمک به مدیریت ضربان قلب نامنظم، این دستگاه را زیر پوست قرار می‌دهد. باتری‌های قلب مصنوعی مدرن، دو بخش دارند. یک قسمت که مولد پالس نامیده می‌شود، شامل باتری و لوازم الکترونیکی است که ضربان قلب را کنترل می‌کند. بخش دیگر یک یا چند هدایت کننده است که منجر به ارسال سیگنال‌های الکتریکی به قلب می‌شود.


حسین صفوی، مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز در واکنش به تصاویر و اخبار منتشر شده از صف انتظار برای دریافت باتری قلب گفت: این اخبار کذب است و ذخیره باتری قلب برای سه ماه در کشور وجود دارد. با این حال سفارش واردات آن داده شده و جای نگرانی نیست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها