کد خبر: 293804
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۵:۵۰:۱۲
| |

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بازرسان کار موظف به تطبیق نوع قرارداد خبرنگاران هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری گفت: بازرسان کار و سازمان تامین اجتماعی باید قراردادها را با مشاغل تطبیق دهند.

بازرسان کار موظف به تطبیق نوع قرارداد خبرنگاران هستند
کد خبر: 293804
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۵:۵۰:۱۲

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری امروز (دوشنبه) در حاشیه اولین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی نشدن قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری گفت: بازرسی کار و رسیدگی به این موضوع از مسائلی است که باید مورد توجه همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بازرسان کار و تامین اجتماعی موظفند تطابق شغل و میزان پرداخت متناسب با شغل خبرنگاری را انجام دهند و خود خبرنگاران نیز می توانند موضوع «سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری» را از مراکز کار استان ها پیگیری کنند.


شریعتمداری تاکید کرد: برخی از خبرنگاران نیز با توجه به اینکه احتیاج به شغل دارند علاقه مند نیستند که نوع قراردادشان که خبرنگاری نیست فاش شود و ظاهرا به اصل آن قرارداد (قرارداد کارمندی) بیشتر علاقه مند هستند.


وی همچنین در مورد وضعیت خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و صدا و سیما با خنده گفت که «در مورد ایرنا و صدا و سیما شک هایی وجود دارد».


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفدهم اردیبهشت ماه طی نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد.


همچنین «محمد شریعتمداری» روز بعد در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری صورت جلسه ای تهیه می کنیم و اگر نیاز به مواد قانونی باشد تصویب و اصلاح لازم انجام می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها