آتش جنگ به پول ملی چین رسید/ یوان در سرازیری!

پس‌لرزه‌های جنگ تجاری آمریکا و چین تمامی ندارد و آتش این جنگ در ابعاد مختلف در حال گسترده‌تر شدن است.

آتش جنگ به پول ملی چین رسید/ یوان در سرازیری!
کد خبر: 293992
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۲:۰۷:۲۶

اعتمادآنلاین| پس از اعتراض های پیاپی برخی شرکت‌های آمریکایی که از جنگ اقتصادی دو کشور لطمه خورده‌ بودند، گزارش‌ها از وضعیت رو به افول واحد ملی پول چین حکایت می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، یوان فعلا در سرازیری قیمت قرار گرفته و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث شده تا ارزش یوان به پایین‌ترین سطح خود در طول سال جاری برسد. در بازار مبادلات مالی آسیایی، با کاهشی یک درصدی در مقایسه با روز قبل، هر دلار به ازای 6.92 یوان مبادله می‌شود.

یوان در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نیز در مبادلات سه‌شنبه عقب نشست به گونه‌ای که هر یورو به ازای 7.7248 یوان، هر پوند به ازای 8.9055 یوان، هر فرانک سوئیس به ازای 6.8289 یوان، هر دلار کانادا به ازای 5.1033 یوان و هر دلار استرالیا به ازای 4.7788 یوان مبادله شدند.

پس از آن که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دستور داد تعرفه‌های وارداتی از چین از 10 به 25 درصد افزایش یابد، چین نیز در پاسخ به اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا اعلام کرد تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش 60 میلیارد دلار از آمریکا را افزایش خواهد داد. با این حال آمریکا تهدید کرده تمام کالاهای چینی را مشمول تعرفه خواهد کرد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها