رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

فراهم کردن 30 هزار فرصت شغلی امسال برای ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال گذشته بیش از 24 هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاش هستیم در سال جاری این میزان را به 30 هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.

فراهم کردن 30 هزار فرصت شغلی امسال برای ایثارگران
کد خبر: 294010
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۲:۲۸:۰۴

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز سه شنبه در نشست شورای معاونان و مدیران بنیادشهید با بیان اینکه برای سال 98 اشتغال 30 هزار نفر از ایثارگران جویای کار، هدف گذاری شده است، گفت: هم اکنون بیش از 90 هزار ایثارگر جویای کار در کشور وجود دارد.


وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 24 هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاش هستیم در سال جاری این میزان را به 30 هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است، گفت: این میزان در بین جامعه ایثارگری حدود چهار درصد است.


وی با بیان اینکه در سال 1392 بیش از 69 هزار ایثارگر جویای کار وجود داشت، افزود: با تلاش اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اقدامات خوبی صورت گرفته است و روند افزایشی در ایجاد اشتغال جامعه ایثارگری حفظ شده است این در حالی است که هر ساله با تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان ایثارگر مواجه هستیم.


معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: برقراری ارتباط بین انتخاب رشته تحصیلی و بازار کار و اشتغال، یکی از ضرورت‌ هایی است که ایثارگران باید به آن توجه داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در بنیاد در ادامه با تاکید بر اینکه مشاوره تحصیلی و شغلی باید به گونه‌ای صورت گیرد که فارغ‌التحصیلان سریع‌ تر جذب بازار کار شوند، اظهار داشت: فرهنگ سازی برای افزایش انگیزه افراد برای اشتغال در حوزه‌های بخش خصوصی و غیردولتی یک ضرورت است زیرا با توجه به سیاست کوچک سازی دولت و تقاضاهای زیاد برای استخدام در بخش دولتی، امکان اشتغال در بخش دولتی برای همه متقاضیان وجود ندارد.


وی افزود: با توجه به امضای تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرصت خوبی برای ورود ایثارگران در حوزه‌های مختلف به خصوص بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود.


شهیدی در ادامه تصریح کرد: از مجموع 90 هزار ایثارگر جویای کار، بیش از 9 هزار نفر فرزند شهید، 2 هزار و 600 نفر فرزند جانباز 70 درصد و 3 هزار و 200 نفر جانباز هستند و مابقی هم شامل فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و هم خواهر و برادر شهید می‌شوند. از این تعداد، 23 هزار نفر دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم هستند که باید از طریق آموزش‌های فنی و مشاوره‌های شغلی، برای توانمندسازی و اشتغال آنان اقدام شود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال مانند ایجاد استارت آپ ها در حوزه‌های مختلف، گفت: این ظرفیت سازی با استفاده از امکانات بنیاد و سازمان‌های تابعه یک ضرورت است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ایثارگران هم از این فرصت‌ها به خوبی جهت اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها