کد خبر: 294029
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۳:۰۵:۴۸
| |

غلامرضا ظریفیان، استاد دانشگاه تهران:

سطوح حاکمیتی باید درک واحدی از شرایط موجود پیدا کنند/ مقابله با تهاجم دشمن نیازمند استراتژی روشن است

غلامرضا ظریفیان، استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مقابله با تهاجم دشمن به امید و اعتماد عمومی، نیازمند یک استراتژی روشن است، گفت: سطوح حاکمیتی باید درک واحدی از شرایط موجود پیدا کنند تا بتوانند به راهبردی درست برای مقابله با این تهدید برسند.

سطوح حاکمیتی باید درک واحدی از شرایط موجود پیدا کنند/ مقابله با تهاجم دشمن نیازمند استراتژی روشن است
کد خبر: 294029
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۳:۰۵:۴۸

اعتمادآنلاین| غلامرضا ظریفیان، استاد دانشگاه تهران با اشاره به سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران بیان کرد: هدف اقدامات آمریکا در دوره ترامپ حمله نظامی به ایران نبوده بلکه می خواهند با آسیب زدن به اعتماد عمومی و امید اجتماعی بدون پرداخت هزینه های سنگین سخت افزاری یک جنگ کلاسیک اهداف خود را پیش ببرند.


این استاد دانشگاه افزود: به کار بردن عبارت جنگ امید توسط ریاست جمهوری در دیداری که با معلمان داشت، بسیار دقیق و متکی بر دریافت عمیق از وضعیت موجود است. زمانی که اعتماد و امید اجتماعی کاهش یابد، جامعه وارد مرحله دیگری از مسائل داخلی می شود که مشکلات بیشتری در پی خواهد داشت.


معاون اسبق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امید شاخص های فراوانی دارد که دشمنان کشور با صرف هزینه های فراوان از جمله پشتیبانی از رسانه های متعدد، درصدد تشدید فشار روانی بر جامعه برای تضعیف برخی از این شاخص ها از جمله باورهای ملی، دینی و انسجام داخلی هستند.


ظریفیان با بیان این که جامعه هدف این تهاجم نیاز به استراتژی روشنی برای مقابله دارد، اظهارداشت: سطوح حاکمیتی در ابتدا باید درک واحدی از شرایط موجود پیدا کنند. متاسفانه احساس می شود در حال حاضر درک مشترکی از مسئله ای که ایران درگیر آن است، وجود ندارد. در حالی که این درک مشترک منجر به اتخاذ راهبردی درست که مورد تفاهم تمام بخش های حاکمیتی است، می شود و توسط خود ارکان حکومت نفی نخواهد شد.


این استاد تاریخ با تاکید بر نقش اساسی دولت در این کارزار گفت: اگر مسئولان این درک مشترک را به جامعه منتقل کنند که تقسیم وظایف صورت گرفته و اولویت بندی ها مشخص شده است، اجزای جامعه مدنی همچون احزاب، موسسات مردم نهاد و رسانه ها هم می توانند نقش خود را در همراهی و پشتیبانی دولت و حاکمیت به خوبی ایفا کنند.


وی با بیان این که در این شرایط دولت و حاکمیت بار سنگینی بر دوش دارند و باید آرایش مناسبی برای حراست از امیدواری مردم شکل دهند، اظهارداشت: باید به امید اجتماعی اهمیت فراوان داد و حداکثر تلاش ها در جهت پوشش ضعف ها و ناکارآمدی ها و مبارزه با مفاسد موجود انجام شود.


ظریفیان خاطرنشان کرد: تقویت از درون جامعه، تکیه بیشتر بر مردم، درک درست از خواسته ها و نیازهای جامعه، حفظ کرامت اجتماعی اقشار مختلف و برطرف کردن ضعف های درونی ساختار حاکمیت از جمله مهمترین اقداماتی است که دولت و حاکمیت در این شرایط می توانند انجام دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها