کد خبر: 294055
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۳:۵۳:۲۶
| |

مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور:

دولت لیست دریافت کنندگان ارز برای کاغذ نشر و مطبوعات را منتشر کند

نماینده مردم تهران در مجلس از دولت خواست که لیست دریافت کنندگان ارز برای کاغذ نشر و مطبوعات را منتشر کند.

دولت لیست دریافت کنندگان ارز برای کاغذ نشر و مطبوعات را منتشر کند
کد خبر: 294055
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۳:۵۳:۲۶

اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 24 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور، ضمن گرامیداشت روز 25 اردیبهشت، روز بزرگداشت حکیم فردوسی گفت: هرگونه تنش زایی در روابط ایران و همسایگان خلیج فارس خواسته مسئولان نظام و ملت ایران نیست. شک نکنید عده ای می خواهند با ناامن جلوه دادن خلیج فارس و رفت و آمد کشتی های نفتی، زمینه را برای دخالت نظامی قدرت های مستکبر جهانی فراهم سازند؛ هرچند آمریکا بداند که ممکن است شروع جنگ با آنها باشد، اما به طور قطع دامنه و پایان جنگ هرگز با آنها نخواهد بود.

با رسانه ها بر اساس رویه قانونی علی السویه برخورد شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای بسی تاسف است که برخی از رسانه های داخلی، به جای همراهی با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ماجرای کشتی های بندر فجیره امارات، با ذوق زدگی آن را تیتر یک خود می سازند و خیالشان جمع است که امثال مجله صدا بدون نظر هیأت نظارت بر مطبوعات، توقیف می شود و هیچ کس با آنها کاری ندارد که امیدواریم دستگاه قضایی با توجه به توصیه های شورای عالی امنیت ملی با همه رسانه ها بر اساس رویه های قانونی علی السویه برخورد کند.

این نماینده مجلس در دوره دهم خطاب به رئیس جمهور افزود: امروز از جنابعالی پذیرفتنی نیست که بگویید چندان اختیار ندارم، به هرحال به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و شورای های عالی مختلف دارای اختیارات گسترده می باشید و در مواردی طبق قانون اساسی باید مسائل به تصویب و نظر مقام معظم رهبری برسد.در عمل و در طول این چند سال مشخص بگویند که ایشان با توجه به نظر مشورتی کارشناسان و متخصصان تصمیم می گیرند. پس جای هیچ گونه تعلل و درنگی برای تحقق وعده های مختلف ندارند؛ بخصوص که بر خلاف نظر مجلس، شما شورای اقتصادی سران 3 قوه را نیز در اختیار دارید.

وی بیان کرد: بنده برخلاف نظر عده ای که شما را به کناره گیری دعوت می کنند، از شما می خواهم که محکم بایستید و به وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه کریمه " فاستقم کما امرت" عمل نمایید، البته با جدیت و هماهنگی کابینه و تیم اقتصادی دولت و با اولویت رسیدگی به معیشت مردم باشد.

دولت لیست دریافت کنندگان ارز 4200 را منتشر کند

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: از بانک مرکزی و تمام دستگاه های اجرایی می خواهم که لیست اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی را منتشر کنند و میزان واردات و نحوه و نرخ توزیع مشخص شود. آیا درست است که 30 میلیارد دلار ارز به خارج از کشور منتقل شده است، اما چندان خبری از کالاها با نرخ ارز دولتی نیست.

کواکبیان ادامه داد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی، به عنوان رییس خانه مطبوعات کشور و عضو هیات مدیره انجمن روزنامه های غیر دولتی می خواهم که لیست دریافت کنندگان ارز برای کاغذ نشر و مطبوعات را هرچه زودتر اعلام کنند و مشخص شود که کاغذ 2200 تومانی، چگونه به 15 هزار تومان رسیده است. بهر حال، شفافیت اقتصادی باید به صورتی باشد که برخی اقتصاددانان مدعی نشوند که امروز مشکل اصلی کشور، تحریم های خارجی نیست، بلکه فساد است.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: در مورد تهران بزرگ امیدوارم شورای ساماندهی امور پایتخت که 25 مشکل عمده را طی بندی تقدیم کرده ام ، در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ شده و از استاندار محترم تهران در این جلسات دعوت صورت گیرد.

زمینه برگزاری انتخابات مستقل برای شورای شهر و انتخاب شهردار شهرری فراهم شود

وی بیان کرد: امیدوارم وزارت کشور زمینه برگزاری انتخابات مستقل برای شورای شهر و انتخاب شهردار شهرری را فراهم سازد تا مشکلات عدیده این شهر در باقر شهر ، حسن آباد و فشافویه حل شود و هم چنین امیدوارم مشکلات مربوط به مسکن مهر که تا حدودی حل است، به طور کامل حل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم اظهار کرد: از وزارت راه و شهر سازی می خواهم که برای معافیت شهروندان از پرداخت عوارض بزرگراه ها تلاش کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در مورد مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد حریم رودخانه ها تلاش صورت گرفته و از شورای محترم نگهبان می خواهم که قبل از تعطیلات مجلس، نظر خود را در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس ارائه کند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها