یک مقام مسوول مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی در عسلویه به عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار دارد.

برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی
کد خبر: 294100
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۵:۱۴:۳۸

اعتمادآنلاین| علی‌محمد بساق‌زاده با اشاره به اینکه توسعه صنعت و تکمیل زنجیره در منطقه عسلویه را با جدیت دنبال می‌کنیم، افزود: با توجه به وجود برخی محدودیت‌ها در عسلویه، سعی کردیم در صورت فراهم شدن شرایط برای فعال‌کردن صنایع تکمیلی و توسعه پایین‌دست پتروشیمی یا واحدهای تکمیلی پتروشیمی مانند تکمیل زنجیره متانول از زمین‌های فاز 3 پتروشیمی یعنی حدفاصل فرودگاه تا فازهای 15، 16 پارس جنوبی که جدول‌بندی انجام و تعدادی کارگاه نیز ایجاد شده، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تا سال 1400 تولید متانول افزایش قابل توجهی خواهد داشت که با تأمین نیاز داخل، بخش اعظم آن صادر می‌شود، افزود: تلاش داریم هر چه سریع‌تر مقداری از متانول تولیدی را به زنجیره پتروشیمی تبدیل کنیم که بهترین و نزدیک‌ترین محل برای اجرایی کردن این زنجیره بین فرودگاه و فاز 15، 16 پارس جنوبی است. از مزیت‌های این منطقه، نزدیکی و دسترسی به خوراک و یوتیلیتی است که با توجه به شرایط منطقه مورد اشاره باید واحدهایی که ارتفاع کمی دارند با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی اجرا شوند.

بساق‌زاده با اشاره به اهمیت صنعت پتروشیمی در رشد اقتصادی کشور گفت: صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع مادر از مهم‌ترین ارکان توسعه و موتور محرک بخش‌های گوناگون اقتصاد کشور محسوب می‌شود و رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره تولید، ایجاد تنوع بیشتر در محصولات و ارتقای ارزش سبد محصولات پتروشیمی با مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های فعال در این صنعت ارزش‌آفرین است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، تلاش کرد عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی با جذب سرمایه‌های جدید، مشارکت نظام بانکی و بخش خصوصی شتاب بیشتری بگیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها