شهرام کوسه غراوی، نماینده مجمع نمایندگان استان گلستان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هرچه سریع‌تر استاندار گلستان معرفی شود/ مسئولان باید به هر قول ‌و وعده‌ای که به مردم سیل‌زده داده‌اند عمل کنند/ خسارت سیل گلستان بیش از چهار هزار میلیارد تومان است/ احتمال ریزش خانه‌هایی که تخریب شده وجود دارد

شهرام کوسه غراوی، نماینده مجمع نمایندگان استان گلستان، گفت: آقای مناف هاشمی استاندار گلستان عزل شد و این تصمیمی بود که به هر دلیلی دولتمردان گرفتند، اما استان گلستان همچنان بلاتکلیف است. حدود دو ماه است که استان ما با سرپرست اداره می‌شود و با این شرایط، اینکه مدیران چقدر می‌توانند با سرپرست استان همراهی، همگامی و هماهنگی داشته باشند، موضوعی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در سریع‌ترین زمان استاندار انتخاب و تکلیف استان مشخص شود.

هرچه سریع‌تر استاندار گلستان معرفی شود/ مسئولان باید به هر قول ‌و وعده‌ای که به مردم سیل‌زده داده‌اند عمل کنند/ خسارت سیل گلستان بیش از چهار هزار میلیارد تومان است/ احتمال ریزش خانه‌هایی که تخریب شده وجود دارد
کد خبر: 294121
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرام کوسه غراوی، نماینده مینودشت، کلاله و مراوه تپه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، در خصوص آخرین وضعیت سیل‌زدگان استان گلستان، گفت: اخیراً با اعضای کمیسیون عمران به همراه معاون وزیر نیرو و راه‌وشهرسازی از مناطق سیل‌زده استان گلستان بازدید میدانی داشتیم و موضوعات را بررسی کردیم.

او ادامه داد: بنیاد مسکن ساخت یک‌سری خانه‌ها را شروع کرده و قرار شد مبالغی، هم به صورت بلاعوض هم به صورت تسهیلات، به مردم سیل‌زده پرداخت شود، اما هنوز کاری اساسی و بنیادی انجام نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امیدواریم قول‌هایی که دولت داده بود عملیاتی شود و مردم حداقل این احساس را در خود و در مسئولان ببینند که مشکلات‌شان در حال حل شدن است. حجم تخریب‌ خانه‌ها بالغ بر 18 هزار واحد و حجم ریالی خسارت بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان است. این رقم بسیار زیادی است و رانش‌های زیادی هم در حال وقوع است.

کوسه غراوی گفت: بیش از هر چیزی کنترل روانی مردم مهم است. باید به مردم امید تزریق شود. مسئولان هم به هر قول ‌و وعده‌ای که داده‌اند باید عمل کنند و صرفاً با بازدید کردن نمی‌توان به مردم یاری رساند. پس از هر بازدیدی، پس از هر آمدن وزیری، باید از سوی رئیس‌جمهور، معاونان و... کاری صورت بگیرد و این بار روانی را کنترل کنند. فکر می‌کنم حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع این است که دولت به وعده‌هایش عمل کند و وعده‌ها عملیاتی شود.


او به بزرگ‌ترین مشکل مردم سیل‌زده استان گلستان اشاره کرد و ادامه داد: خانه‌هایی که تخریب شده هر لحظه با احتمال ریزش روبه‌روست. بعضی از مردم در آن خانه‌ها سکونت دارند. البته نظام مهندسی و بنیاد مسکن بررسی‌هایی کرده‌اند، اما مشخص نیست که آیا می‌توان بررسی دقیقی انجام داد یا نه.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس با انتقاد از عدم انتخاب استاندار برای استان گلستان تاکید کرد: آقای مناف هاشمی استاندار گلستان عزل شد و این تصمیمی بود که به هر دلیلی دولتمردان گرفتند، اما استان گلستان همچنان بلاتکلیف است. نزدیک دو ماه است که استان ما با سرپرست اداره می‌شود و با این شرایط، اینکه مدیران چقدر می‌توانند با سرپرست استان همراهی، همگامی و هماهنگی داشته باشند، موضوعی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در سریع‌ترین زمان استاندار انتخاب و تکلیف استان مشخص شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها