الجزیره:

سفر پمپئو به بروکسل درباره ایران ناکام ماند

شبکه الجزیره انگلیسی گزارش داد وزیر خارجه آمریکا در سفر غیرمنتظره به بروکسل و دیدار با همتایان اروپایی‌اش به اهداف خود درباره ایران نرسید.

سفر پمپئو به بروکسل درباره ایران ناکام ماند
کد خبر: 294132
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۶:۵۴:۵۵

اعتمادآنلاین| شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به بروکسل به اهدافش درباره ایران نرسید.

روز گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به طور غیرمنتظره‌ وارد بروکسل شد. او خود را به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران رساند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مایک پمپئو این موضوع را برای وزرای خارجه اتحادیه اروپا روشن کرد که ما در برهه زمانی حساسی به‌سر می‌بریم. باید موضع‌گیری لازم را در این رابطه داشته باشیم. باید موضع مسئولیت‌پذیرانه‌ای در این رابطه اتخاذ کنیم. ما به حداکثر شکیبایی و پرهیز از هرگونه تنش اعتقاد داریم.

الجزیره گزارش داد پمپئو تلاش کرد تا سران اروپا را به قطع حمایت از توافق هسته‌ای سال 2015 ترغیب کند. اما او ناامید شد، زیرا فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای این اتحادیه به توافق هسته‌ای پایبند هستند.

بنابر این گزارش، او اعلام کرد این توافق بهترین توافق برای تضمین امنیت منطقه است. موگرینی همچنین خواهان کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا شد. او از ایران خواست که همچنان به توافق پایبند بماند. این در حالی است که تهران هفته گذشته اعلام کرد که دیگر به برخی از تعهداتش در توافق هسته‌ای مادامی که اروپا از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت نکند، عمل نخواهد کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: سفر پمپئو به بروکسل غیرمنتظره بود. او امیدوار بود که نگرانی‌های آمریکا را درباره افزایش «تهدیدات ایران ضد منافع و نظامیانش در منطقه» به اطلاع مقامات اروپایی برساند اما به نظر می‌رسید سران تروئیکای اروپایی چندان تمایلی به شنیدن حرف‌های او نداشتند.

روز گذشته لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال نیز در توییتی نوشت وزیران خارجه اتحادیه اروپا با وزیر خارجه آمریکا در بروکسل عکس یادگاری نگرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها