کد خبر: 294135
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۷:۰۰:۳۳
| |

دموکرات‌ها خواستار عذرخواهی ترامپ شدند

نمایندگان حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال حمله اخیر رئیس‌جمهوری و جمهوری‌خواهان به «رشیده طلیب» نماینده مسلمان این کشور ضمن حمایت از او خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ از او شدند.

دموکرات‌ها خواستار عذرخواهی ترامپ شدند
کد خبر: 294135
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۷:۰۰:۳۳

اعتمادآنلاین| «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «استنی هویر» رهبر اکثریت نمایندگان دموکرات هر دو در بیانیه ای نوشتند، ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان باید از «رشیده طلیب» نماینده زن مسلمان عذرخواهی کنند.


پلوسی و هویر تأکید کردند که ترامپ و جمهوری‌خواهان بطن سخنان طلیب را نادرست دریافت کرده‌اند و به دلیل مواضع ناخوشایند خود باید از او و مردم آمریکا عذرخواهی کنند.


پلوسی در پیام خود تأکید کرد که چنین ادبیاتی را نمی‌پسندد و آن را به کار نمی‌برد، اما در عین حال قصد هم ندارد که ضوابطی در باره نوع حرف زدن همکاران خود تعیین کند.


او همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا را به دلیل سخنان اخیرش مورد انتقاد قرار داد و گفت: سخنان ترامپ کمتر از دشنام نبود.


«برنی سندرز» نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز مواضع ترامپ علیه این نماینده را به دلیل سخنان اخیرش در مورد فلسطینیان و هولوکاست مورد انتقاد قرار داد.


رشیده طلیب در مصاحبه هفته گذشته در مورد اسرائیل و فلسطین گفت: واقعیت آن است که اجداد من فلسطینی‌ها قربانی اصلی ماجرای هولوکاست بوده‌اند زیرا آنان زمین و جان خود را به دلیل هولوکاست از دست داده‌اند.

با افزایش انتقادهای جمهوری خواهان از رشیده طلیب، «ایلهان عمر» دیگر نماینده مسلمان آمریکا خطاب به «لیز چنی»، یک جمهوری‌خواه ارشد مجلس نمایندگان آمریکا که به طلیب برچسب یهودی‌ستیزی زده و خواهان برخورد با او شده بود، نوشت: اسلام‌‌هراسی و نفرتی عمیق از مسلمانان دارید.


ترامپ نیز اظهارات طلیب را «بیاناتی وحشتناک و ناشی از بی‌تفاوتی شدید» دانست و او را متهم به «نفرت‌پراکنی علیه یهودیان و اسرائیل» کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها