کرمی، کارشناس بازار سرمایه:

خطری بازار سرمایه را تهدید نمی کند

شایان کرمی کارشناس بازار سرمایه گفت: روند بورس، مناسب است و خطری این بازار را تهدید نمی کند و اکنون قیمت سهام در بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارهای سرمایه گذاری ارزان تر است که این موضوع به وجود مسائل سیاسی در کشور برمی گردد.

خطری بازار سرمایه را تهدید نمی کند
کد خبر: 294219
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۰۹:۳۴:۳۸

اعتمادآنلاین| شایان کرمی کارشناس بازار سرمایه به ارزیابی روند معاملات بازار سهام پرداخت و گفت: حاشیه سود شرکت ها به لحاظ ریالی به دلیل ایجاد موج تورم در کشور و صعود قیمت ارز با افزایش همراه شد به همین دلیل به نظر می رسد که روند رو به رشد بازار سرمایه ادامه دار باشد.


وی ادامه داد: زمانی که قیمت دلار با افزایش همراه می شود به تناسب ارزش جایگزینی شرکت ها و سهام آنها رشد می کند به همین دلیل این انتظار وجود دارد که روند صعودی بازار سرمایه ادامه دار باشد.


کرمی خاطرنشان کرد: اگر شاخص بورس از کانال 214 هزار واحد با حجم مناسب معاملات عبور کند این امکان وجود دارد که شاخص تا کانال 220 هزار واحد پیش رود.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: شرایط ژئوپلیتیکی به وجود آمده در منطقه در کنار تحریم ها باعث شد تا ریسک سیستماتیک یا همان تنش های سیاسی زمینه تهدید در بازار را فراهم کند.


وی گفت: تا زمانی که اوضاع سیاسی بدتر از وضع موجود نشود به لحاظ اقتصادی با روند رو به رشدی در بازار سرمایه همراه خواهیم بود. البته سرمایه گذاران زمانی که با اخبار نامناسب سیاسی همراه می شوند به دلیل حس ترسی که از معاملات پیدا می کنند به سرعت تصمیم به خروج از بازار سرمایه خواهند گرفت.

قیمت ارز، محرک رشد بازار سرمایه


کرمی با بیان اینکه قیمت ارز، محرک رشد بازار سرمایه است، گفت: اکنون قیمت دلار نیمایی در حال افزایش است. این موضوع به طور حتم روند بازار سهام را تحت شعاع قرار می دهد.


این کارشناس بازار سرمایه به بحث راه اندازی سامانه متشکل ارزی اشاره و بیان کرد: این احتمال وجود دارد که با راه اندازی این سامانه قیمت ها تغییر کند که به تناسب بر روند بازار سرمایه موثر است.


کرمی اظهار داشت: روزهای گذشته به رغم ریزش شاخص بورس ارزش معاملات مناسب بود. این موضوع نشان دهنده موقتی بودن هیجان در بازار سرمایه و بازگشت شاخص بورس به مسیر اصلی خود است.


این کارشناس به تاثیر افزایش سرمایه تجدید ارزیابی بر بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: اگر شورای نگهبان بحث معافیت مالیاتی را برای همه شرکت ها در نظر بگیرد، شاهد افزایش غیرمنتظره قیمت سهام و جهش قابل ملاحظه ای در بازار سرمایه خواهیم بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها