کد خبر: 294256
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۰:۱۹:۰۸
| |

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

مبارزه بیولوژیکی با سفیدبالک‌ها در پایتخت/ از سم‌های شیمیایی دیگر استفاده نمی‌شود

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از مبارزه بیولوژیکی با سفیدبالک‌ها در پایتخت خبر داد.

مبارزه بیولوژیکی با سفیدبالک‌ها در پایتخت/ از سم‌های شیمیایی دیگر استفاده نمی‌شود
کد خبر: 294256
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۰:۱۹:۰۸

اعتمادآنلاین| سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص برنامه‌های مقابله با سفید بالک‌ها در سطح شهر گفت: مقابله با سفید بالک‌ها یک برنامه کنترلی است که در طول سال‌های گذشته تا به امروز تداوم داشته است و بر اساس مطالعات موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، ااقدامات در این زمینه در سطح شهر به خوبی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد همکاری خوبی میان تمام دستگاه‌ها برای مقابله با سفید بالک‌ها انجام شد، اظهار کرد: در مناطقی هم که قبلا دسترسی وجود نداشت، مانند سفارت‌خانه‌ها و برخی از اماکن خصوصی بنابر همکاری و هماهنگی صورت گرفته نیز مبارزه با سفید بالک‌ها صورت گرفت.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال گذشته هرس و پایش‌های انجام شده، سبب کنترل سفیدبالک‌ها شد، گفت: هرچه اقلیم گرم‌تر باشد، فرآیند بلوغ سفیدبالک‌ها زودتر تکمیل شده و شهر بیشتر دچار مشکل می‌شود. بر این اساس باید به موقع بستر زیست سفیدبالک‌ها را در فصل پاییز، هرس و برگ‌های آلوده را از شهر خارج کرد.

حسینی میلانی با بیان اینکه هرچه درجه حرارت هوا دیرتر به آستانه تکثیر سفید بالک‌ها برسد، طبیعتا به نفع شهر است، عنوان کرد: امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم و به همین خاطر، امیدواریم با ادامه فعالیت‌ها امسال سفید بالک‌ها کمتر از سال گذشته باشند.

وی در خصوص هزینه‌های صرف شده برای از بین بردن سفیدبالک‌ها تصریح کرد: هزینه‌های صرف شده به دلیل منافعی که برای شهروندان دارد، کاملا دارای توجیه است به ویژه اینکه در سال‌های گذشته، مقابله با سفید بالک‌ها یکی از مطالبات شهروندان بوده است و در چنین مواردی که آسایش و آرامش روانی مردم به خطر می‌افتد، شهرداری موظف به انجام اقدامات اثربخش برای رفع مشکل است.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه با توجه به کنترل‌های خوبی که انجام شده امیدواریم که مانند سال گذشته مشکل سفید بالک کاملا تحت کنترل باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون هشت روش معرفی شده است که از جمله آنها، «مبارزه بیولوژیکی» است و روش‌های مذکور امسال تست دقیق خواهد شد.

حسینی میلانی افزود: همچنین استفاده از سم‌های گیاهی از برنامه‌های جدید است و از سم‌های شیمیایی دیگر استفاده نمی‌شود. استفاده از سم گیاهی هم در شرایط طغیان به صورت موردی انجام می‌شود، اما روش اصلی هرس است که خوشبختانه در سال گذشته در فصل سرما این هرس انجام شد.

وی درخصوص هجوم پروانه‌ها در سطح شهر بیان کرد: پروانه جزو زیست‌بوم شهر تهران است، اما بنابر بارندگی‌های بسیاری که داشتیم، پوشش گیاهی خارج از پارک‌ها نیز گسترش یافته است که موجب شده پروانه‌ها تکثیر پیدا کنند.

میلانی با بیان اینکه این پروانه‌ها مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد: در واقع پروانه‌ها جزو زیبایی‌های شهر محسوب می‌شوند و مطمئن باشید که مشکلی نیز ایجاد نخواهند کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها