واکنش آموزش‌وپرورش به حواشی حضور دختران درودزنی در این وزارتخانه

چندی قبل حضور پنج دختر جوان از دانش‌آموزان پیشین حادثه آتش‌سوزی درودزن در وزارتخانه آموزش و پرورش خبرساز و با برخی حواشی همراه شد که وزارت آموزش و پرورش در این خصوص و همچنین اقدامات انجام شده برای این دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

واکنش آموزش‌وپرورش به حواشی حضور دختران درودزنی در این وزارتخانه
کد خبر: 294262
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۰:۲۵:۵۰

اعتمادآنلاین| آموزش و پرورش به فضاسازی‌ها درباره حضور پنج دختر جوان از دانش‌آموزان پیشین حادثه آتش‌سوزی درودزن در این وزارتخانه واکنش نشان داد.

در متن گزارش منتشره شده آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه این دیدار با برخی حاشیه‌سازی‌ها و بداخلاقی‌ها در فضای مجازی همراه شد، لذا به منظور تنویر افکار عمومی، ناگزیر از ارائه برخی موارد می‌باشیم، آمده است: آذر 1385 حادثه آتش سوزی در مدرسه شهید رحیمی درودزن استان فارس رخ می ‌دهد که متأسفانه هشت دانش آموز شامل 6 دختر و 2 پسر دچار سوختگی شدند. مسئولان وقت اقدام به ارائه خدمات پزشکی به آنان می‌کنند اما اکنون که 13 سال از آن زمان می ‌گذرد این عزیزان از فراموش شدن‌شان از سوی دستگاه‌ های مسئول و اینکه همه خدمات پزشکی و غیره مورد نیاز به آنان ارائه نمی ‌شود، گلایه داشتند.

در این گزارش ضمن اشاره به اولین دیدار این دختران با وزیر آموزش و پرورش، آمده است: این دیدار در سفر آقای سید محمد بطحایی به استان فارس و روز 29 فروردین امسال انجام شد. این دیدار در برنامه تعیین شده برای این سفر وزیر گنجانده نشده بود، اما وقتی شخص وزیر از حضور این عزیزان مطلع می شود با آنان دیدار می ‌کند.

دختران درودزن در این جلسه با اشاره به مشکلاتی که داشتند و البته مربوط به سایر نهادها بود، خواستار کمک وزیر آموزش و پرورش به رفع آنها و مساعدت دستگاه‌ های مسئول شدند. آقای بطحایی نیز قول می دهد پس از بازگشت به تهران هر کمکی که می تواند به این عزیزان تقدیم کند.

این گزارش که پیگیری ادامه درمان این دختران را یادآور می‌شود تاکید دارد: این عزیزان چند روز بعد یعنی شنبه هفتم اردیبهشت برای پیگیری ادامه درمان خود به تهران آمده و تصمیم می ‌گیرند که به وزارت آموزش و پرورش نیز بروند.

حضور آنان در این وزارتخانه بدون هماهنگی بود اما با مساعدت مسئولان وزارتخانه، بدون هیچ مشکلی به طبقه چهارم که دفتر وزیر در آن مستقر است، می آیند. درست زمانی که آقای بطحایی برای حضور در برنامه‌ای در حال خروج از وزارتخانه بود این عزیزان را به همراه مادرانشان مقابل آسانسور می بیند و از آنان علت حضورشان را سئوال می ‌کند چون فقط یک هفته از دیدار اخیر آنان می ‌گذشت. دختران درودزنی که به نظر می رسد بر اساس تجربه سال‌های قبل، نگران بودند مبادا با صرفا وعده مواجه شده باشند، مجددًا از مشکلاتشان به آقای وزیر می‌ گویند.

مشکلاتی نظیر اینکه برای دریافت پروتز دست به هلال احمر مراجعه کرده‌اند و مسئولان مربوطه برای ارائه خدمات رایگان، خواستار ارائه معرفی‌نامه از سوی وزارت بهداشت هستند.

این گزارش می‌افزاید: همچنین برخی از این عزیزان بابت عدم دریافت گواهینامه به خاطر سوختگی انگشتان گلایه‌ داشتند. وزیر آموزش و پرورش پس از شنیدن درد و دل و مشکلات آنان، مجددا تاکید می‌ کند خدماتی که مد نظر و مورد نیاز آنان است، ‌توسط نهادها و ارگان‌ های دیگر ارائه می ‌شود فلذا باید کمی صبر کرده تا این روند طی شود. بطحایی همچنین باز توصیه می‌ کند بهتر است این دختران عزیز نماینده‌ای از بین خود انتخاب و معرفی کنند تا او پیگیر مطالبات همگی باشد و بدین ترتیب تا حصول نتیجه، بابت تردد بین تهران و شیراز، کمتر اذیت شوند.

در ادامه گزارش منتشره آموزش و پرورش به مراجعه دوباره دختران درودزنی به این وزارتخانه پرداخته و ذکر شده است: به فاصله دو روز بعد از دومین دیدار این عزیزان با وزیر آموزش و پرورش، مجدداً آنان به وزارتخانه آمده و البته باز هم بدون هیچ ممانعتی در طبقه دفتر وزیر حضور می ‌یابند؛ این درحالی بود که آقای بطحایی به علت برگزاری مرحله دوم انتخاب سه نماینده معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر، در وزارتخانه حضور نداشت، اما این عزیزان بدون توجه به این موضوع، همان ‌جا روی زمین نشسته و حتی حاضر به رفتن به اتاق انتظار مهمانان نمی‌شوند.

متأسفانه کمی بعد از این صحنه عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر می شود. اینها در شرایطی رخ می ‌دهد که برخی از همکاران وزارتخانه اعم از روابط عمومی و حتی نیروی انتظامی مستقر در وزارتخانه، با گشاده رویی از این عزیزان درخواست می‌ کنند که به محل مناسب رفته، استراحت کرده و آنجا منتظر آمدن آقای وزیر بمانند، اما متاسفانه وقعی به این درخواست گذاشته نمی‌شود.

متن این گزارش تاکید دارد که آن روز نماینده‌ای از دفتر رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی، تمام این مدت در کنار این عزیزان حضور داشت و در نهایت بعد از گفت وگوهای بسیار، به همراه یکدیگر راهی محل کار دکتر آشتیانی مشاور رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شدند تا درباره درمان تخصصی این عزیزان مذاکره شود و اکنون نیز این فرایند با جدیت از سوی وزارت آموزش و پرورش و همچنین نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

در ادامه این متن آمده است: از سوی دیگر، وزیر آموزش و پرورش به خاطر قولی که به آنان داده بود، با استناد به مصوبه هیات وزیران در بهمن 1391 مبنی بر اینکه تمام هزینه‌های درمان دانش آموزان سوخته شده درودزن باید به صورت رایگان ارائه شود و دو وزارتخانه بهداشت و درمان و کار و رفاه، متولی پیگیری رفع نیازهای این عزیزان هستند، در نامه‌های جداگانه ‌ای به مسئولان دولتی از جمله آقایان انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، نمکی وزیر بهداشت و درمان، اسلامی وزیر راه و مسکن و شهرسازی، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و ... برای این دانش آموزان پیشین درودزنی درخواست اختصاص هشت ردیف استخدامی و همچنین در نظر گرفتن ظرفیت مازاد در سهمیه ویژه مناطق محروم برای دو نفری از این دانش آموزان که هنوز موفق به ورود به دانشگاه نشده‌اند، رایگان شدن شهریه‌ دو نفر از آنان که دانشجوی دانشگاه آزاد هستند و همچنین اختصاص واحدهای مسکن مهر به این دانش‌آموزان سابق شدند.

این گزارش همچنین تاکید دارد که وزارت آموزش و پرورش تمایلی به رسانه‌ای کردن اقدامات انجام شده نداشته و ندارد، اما به دنبال بی‌انصافی‌ها و بداخلاقی‌های صورت گرفته ناچار از اطلاع ‌رسانی در این باره شد تا به عموم مردم و همچنین دختران عزیز این سرزمین که سال‌ها قبل دچار سانحه دلخراش آتش‌ سوزی در مدرسه شدند، این اطمینان را بدهد که دولت تدبیر و امید پس از اطلاع از وقوع مشکلات رخ ‌داده، به طور قطع خود را ملزم به اجرای تعهداتی می‌داند که دولت های اسبق موظف بودند آنها را تمام و کمال اجرا کنند. در این میان حداقل انتظاری که وجود دارد آن است که با اطلاع ‌رسانی منصفانه و به دور از بداخلاقی، از حاشیه‌سازی‌ها پرهیز شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها