کد خبر: 294346
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

حضور سینمای ایران در جشنواره کن

شب پیش با حضور بازیگران فیلم جدید جیم جارموش، که درباره زامبی‌ها ساخته شده، هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن کار خود را آغاز کرد. فیلم سینمایی بلند «جنگل سکوت» به عنوان نماینده ایران در جشنواره فیلم کن حضور دارد.

حجم ویدیو: 2.38M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 294346
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ « جنگل سکوت» ساخته سهیل عبدالهی در ژانر وحشت در جشنواره‌ جهانی فیلم کن 2019 حاضرمی‌شود. هفتادودومین دوره جشنواره کن از 14 مه آغاز شده و تا 25 مه (24 اردیبهشت تا 4 خردادماه) ادامه خواهد داشت.

اولین حضور ایران در جشنواره کن طی سال 1340 با فیلم «کوروش کبیر» ساخته «فری فرزانه» رقم خورد. فیلم «طلوع فجر» ساخته «احمد فاروقی قاجار» در سال 1344 دیگر نماینده ایران در این جشنواره بود.

در سال‌های 1350 و 1351، داریوش مهرجویی با فیلم «گاو» و «پستچی» در فستیوال کن شرکت کرد و برای فیلم «پستچی» از سوی منتقدان فیلم فرانسه تقدیر شد.

اولین حضور ایران در جشنواره کن، پس از انقلاب، در سال 1359 با فیلم «چریکه تارا» به کارگردانی بهرام بیضایی رقم خورد.

عباس کیارستمی، در میان کارگردان‌های ایرانی، رکورددار حضور در کن و دریافت جایزه از این جشنواره است. او با فیلم‌های «زندگی و دیگر هیچ»، «طعم گیلاس»، «کپی برابر اصل» و «مثل یک عاشق» طی سال‌های مختلف جوایز فیلم کن را دریافت کرد.

حسن یکتاپناه با فیلم «جمعه» و «بهمن قبادی» با فیلم «زمانی برای مستی اسب‌ها» در سال 1379 برنده جایزه دوربین طلایی کن شدند.

اصغر فرهادی با فیلم «فروشنده» در سال 1395 نخل طلای کن را در دو بخش دریافت کرد.

ایران در بین داوران این جشنواره نیز نمایندگانی داشته است؛ بهمن قبادی، عباس کیارستمی، نیکی کریمی، لیلا حاتمی، سمیرا مخملباف و مرجانه ساتراپی سابقه حضور در هیات داوران جشنواره کن را دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها