کد خبر: 294388
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۳:۵۸:۱۵
| |

عفو بین‌الملل دولت ونزوئلا را به نقض حقوق بشر متهم کرد

عفو بین‌الملل از دادگاه کیفری بین‌الملل خواست تا جرایم علیه بشریت صورت‌گرفته از سوی دولت ونزوئلا به ویژه در موج اعتراضات خشونت‌آمیز در ژانویه 2019 را مورد تحقیق قرار دهد.

عفو بین‌الملل دولت ونزوئلا را به نقض حقوق بشر متهم کرد
کد خبر: 294388
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۳:۵۸:۱۵

اعتمادآنلاین| عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده که شواهدی از اعدام‌هایی بدون محاکمه، بازداشت‌های خودسرانه و قتل و جرح در نتیجه استفاده بیش از حد از زور توسط دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در اختیار دارد.

از ژانویه سال جاری میلادی و زمانی که خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خود را رئیس‌جمهوری خودخوانده اعلام کرد، با بحران شدید اقتصادی و سیاسی روبرو شده است.

اریکا گوآرا، مدیر قاره آمریکای عفو بین‌الملل در مقر آن در مکزیک به خبرنگاران گفت: همانطور که طی چند سال گذشته گفته‌ایم، سیاست سیستماتیک سرکوب علیه اپوزیسیون در ونزوئلا وجود دارد.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، در نتیجه درگیری‌های خشونت‌آمیز ژانویه سال جاری میلادی در ونزوئلا، دست‌کم 47 تن کشته شدند. همچنین بیش از 900 تن به صورت خودسرانه در این تظاهرات پنج روزه بازداشت شدند.

گروهی از عفو بین‌الملل در بازه زمانی 31 ژانویه تا 17 فوریه سال جاری میلادی به ونزوئلا رفت و در آنجا شش مورد اعدام بدون محاکمه، سه مورد استفاده بیش از حد از زور و شش مورد بازداشت خودسرانه را ثبت کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها