کد خبر: 294417
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۴:۴۸:۰۰
| |

رد دعوت افطار رئیس‌جمهور توسط برخی از کانون‌های وکلا

در حالی که مسئولان مرکز امور وکلای قوه قضائیه به ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با کانون‌های وکلا دعوت نشده‌اند، برخی از کانون‌های وکلا نیز از عدم پذیرش این دعوت به دلیل خلف وعده‌های رئیس‌جمهور خبر می‌دهند.

رد دعوت افطار رئیس‌جمهور توسط برخی از کانون‌های وکلا
کد خبر: 294417
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امروز رئیس جمهور حسن روحانی در ضیافت افطاری میزبان کانون‌های وکلای دادگستری خواهد بود، برخی از کانون‌های وکلا با ارسال نامه، به طور شفاف به اتحادیه خود (اسکودا) اعلام کرده‌اند که به علت خلف وعده‌های متعدد و عدم حمایت از کانون‌ها توسط رئیس‌جمهور که خود را حقوقدان و وکیل معرفی می‌کند، این دعوت را نپذیرفته و در ضیافت افطار او شرکت نخواهند کرد.

در این بین برخی از کانون‌ها نیز بدون اعلام رسمی و با پیش کشیدن عذرهایی، از شرکت در این مراسم خودداری کرده‌اند.

کانون‌های وکلا معتقدند که دولت می‌تواند با مداخله خود از طریق وزارت اقتصاد، تعاون و شورای رقابت، برخی از چالش‌هایی را که کانون‌ها به آن دچار شده‌اند برطرف کند؛ از جمله اعتراضات دیگر کانون‌ها به رئیس‌جمهور عدم تحقق وعده او برای درج روز 7 اسفند در تقویم رسمی به عنوان روز وکیل مدافع است.

عدم شرکت این کانون‌ها در ضیافت افطاری رئیس جمهور در حالی رخ می‌دهد که نهاد ریاست جمهوری دیدار حسن روحانی با مدیران نهاد وکالت کشور را در اعضای کانون‌های وکلا منحصر کرده و از مسئولان مرکز امور وکلای قوه قضائیه دعوتی برای شرکت در این مراسم به عمل نیاورده است.

مرکز امور وکلای قوه قضائیه بر اساس ماده 178 قانون برنامه سوم توسعه به وجود آمده است که کانون‌های وکلا آن را نهادی موازی با خود می‌دانند و خواهان الغا و برچیده شدن آن هستند؛ این در حالی است که علی بهادری رئیس جدید مرکز امور وکلای قوه قضائیه در روز معارفه خود در باره تعامل با کانون‌ها گفت که همه وکلا عضو یک خانواده و مجموعه کانون‌ها و مرکز در حال همکاری با هم هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها