کد خبر: 294463
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

اعتراض واشنگتن به سیاست‌های انحصارطلبانه اتحادیه اروپا

ایالات متحده از سیاست‌های انحصارطلبانه دفاعی اتحادیه اروپا انتقاد و تهدید کرد این مساله می‌تواند قراردادهای همکاری حوزه دریای آتلانتیک و پیمان ناتو را تحت‌الشعاع قرار دهد.

اعتراض واشنگتن به سیاست‌های انحصارطلبانه اتحادیه اروپا
کد خبر: 294463
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ایالات متحده از سیاست‌های انحصارطلبانه دفاعی اتحادیه اروپا انتقاد و تهدید کرد این مساله می‌تواند قراردادهای همکاری حوزه دریای آتلانتیک و پیمان ناتو را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: دو مسئول وزارت دفاع آمریکا در نامه‌ای به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نسبت به معیارهای به کارگرفته شده برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اروپایی، که در آن شرکت‌های آمریکایی از مشارکت منع می‌شوند، اعتراض کردند.

به اعتقاد نویسندگان این نامه، این رویکرد اتحادیه اروپا نه تنها می‌تواند روابط چند ساله و سازنده پیمان ناتو با این اتحادیه را تحت‌الشعاع قرار دهد بلکه باعث می‌شود کشورهای ثالثی همچون ایالات متحده از ورود به پروژه‌های اروپایی محروم شوند.

یادداشت سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا نیز ضمیمه این نامه شده است که در آن به موگرینی تا 10 ژوئن مهلت داده پاسخی شفاف در این رابطه ارائه کند.

گفتنی است این نامه آمریکا بعد از تصمیم بروکسل برای تشکیل صندوق دفاع اروپا به ارزش 13 میلیارد یورو جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنایع نظامی اتحادیه بین سال‌های 2021 و2027 ارسال شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها