کد خبر: 294464
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

آیا اروپا همچنان دنباله‌رو آمریکاست؟

یک روزنامه بریتانیایی بر این باور است که شراکت ایالات متحده و اروپا در دو سوی آتلانتیک بعد از 70 سال در خطر واقعی فروپاشی قرار گرفته است.

آیا اروپا همچنان دنباله‌رو آمریکاست؟
کد خبر: 294464
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه بریتانیایی بر این باور است که شراکت ایالات متحده و اروپا در دو سوی آتلانتیک بعد از 70 سال در خطر واقعی فروپاشی قرار گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه بریتانیایی «دیلی اکسپرس» در یکی از شماره‌های هفته گذشته خود خبر داد: سیاست‌های دونالد ترامپ نشان می‌دهد دیگر اتحادیه اروپا را به عنوان یک متحد مورد اعتماد به رسمیت نمی‌شناسد.

به اعتقاد صاحب‌نظران، ترامپ به جای تکیه بر اصل تقویت روابط با قدرت‌های بزرگ اروپایی، تلاش خود را برای کاهش همکاری و مشارکت امنیتی در حوزه دریای آتلانتیک به کار بسته است.

به گفته این کارشناسان، روابط آمریکا با بریتانیا، آلمان و فرانسه امروز به طور بالفعل به نقطه فروپاشی رسیده و در این راستا تصمیم‌های جنجالی ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در سال 2017، از جمله خروج او از توافقنامه پاریس و نیز توافق هسته‌ای با ایران، از مهم‌ترین دلایل آن محسوب می‌شود.

نیکولاس برنز، سفیر سابق ایالات متحده در ناتو، در این‌باره گفت: ترامپ به جای تقابل با شخصیت‌های مستبد واقعی در حال مبارزه با رهبران دموکراسی‌های جهان است، موضوعی که می‌تواند مشارکت واقعی بین آمریکا و اروپا را به خطر بیندازد، به خصوص که ترامپ در حال حاضر اتحادیه اروپا را به دید متحدی بی‌اهمیت می‌نگرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها