کد خبر: 294506
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۱۱:۵۶:۳۰
| |

21 کشته و زخمی در تیراندازی به تظاهر کنندگان در نجف

بخش اطلاعات امنیتی عراق امروز پنج شنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان تیراندازی به تظاهرکنندگان در مقابل یک مجتمع تجاری در استان نجف واقع در جنوب بغداد به 21 کشته و زخمی رسیده است.

21 کشته و زخمی در تیراندازی به تظاهر کنندگان در نجف
کد خبر: 294506
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۱۱:۵۶:۳۰

اعتمادآنلاین| بخش اطلاعات امنیتی عراق امروز- پنج شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان تظاهرات در استان نجف که یکی از مراکز تجاری به طور کامل در آتش سوخت، چهار شهروند به شهادت رسیده و 17 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش روسیا الیوم،‌ در این بیانیه آمده است که آخرین تحولات حادثه بعدا اعلام خواهد شد. پیش از این یک منبع امنیتی عراق امروز از کشته شدند یک نفر و زخمی شدن 16 نفر بر اثر تیراندازی به تظاهرکنندگان در مقابل مجتمع تجاری در استان نجف خبر داده بود.

اسپوتنیک نیز به نقل از همین منبع گزارش داد: ده‌ها نفر از طرفداران جریان صدر در ساعات پایانی روز گذشته در مقابل مرکز تجاری البشیر در نجف تظاهرات کرده و خواستار تعطیلی این مرکز شده بودند.

وی در ادامه افزود: نیروی مسئول حفاظت از این مرکز تجاری به روی تظاهر کنندگان تیراندازی کرد که موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 15 نفر دیگر شد.

این مقام امنیت گفت: تظاهرکنندگان پس از این تیراندازی در مجتمع تجاری مذکور آتش به پا کردند و مانع ورود آتش‌نشانان به مکان حادثه شدند. بر این اساس نیروهای امنیتی راه‌های اصلی و مهم در استان را از بیم گسترش حوادث بستند.

یک پایگاه نزدیک به «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز گذشته در صفحه فیسبوک از تظاهر کنندگان خواست این تظاهرات را به اعتصاب‌های گسترده در مقابل مراکز تجاری فاسد تبدیل کنند.

مقتدی صدر دوشنبه گذشته خواستار تشکیل کمیته‌ای برای جمع آوری اطلاعات درباره افراد وابسته به جریان کارگران در طرح‌های تجاری شد و آنها را چنین خطاب قرار داد: دیگر نمی‌توانم تحمل کنم که آبروی پدرم را برده و از شیوه او خارج شوید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها