کد خبر: 294515
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۱۲:۱۶:۲۴
| |

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

اسکان مسافران در مدارس نیاز به بازنگری دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اسکان مسافران در مدارس نیاز به بازنگری دارد و آموزش و پرورش باید به رسالت اصلی خود بپردازد.

اسکان مسافران در مدارس نیاز به بازنگری دارد
کد خبر: 294515
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۱۲:۱۶:۲۴

اعتمادآنلاین| ‎ محمد دستورانی (مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان) در دیدار با مهدی جمال (مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان) افزود: اسکان مسافران باید در اختیار تاسیسات زیر نظر میراث فرهنگی باشد.

وی گفت: باید به جای اسکان مسافران در ایام پیک سفر در مدارس، از ظرفیت اقامتگاه‌های بوم گردی و هتل‌ها که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، استفاده شود.

دستورانی تاکید کرد: این حق معلمان است که در ایام سفر در اقامتگاه‌هایی به غیر از مدارس اسکان داشته باشند.

وی همچنین، خواستار افزایش همکاری بین بخشی بین این دو اداره کل به خصوص در زمینه مهارت‌آموزی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تلاش اداره کل آموزش و پرورش استان برای اخذ مجوز رشته‌های گردشگری و هتلداری در مقطع آموزش متوسطه در شهرهای نمونه گردشگری شهمیرزاد و بسطام خبر داد و گفت: توجه به گردشگری دانش‌آموزی و طرح همیار گردشگر زمینه‌ساز توسعه پایدار گردشگری است.

وی خواستار اجرای تورهای گردشگری دانش‌آموزی و آموزش مهارت صنایع‌دستی به دانش آموزان و احیای انجمن گردشگری در مدارس شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این دیدار از تلاش‌های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در زمینه اسکان اضطراری مسافران در ایام نوروز قدردانی کرد.

او افزود: سفر در کشور نیاز به توازن توزیع در ایام مختلف دارد و اجرای طرح تعطیلات زمستانه می‌تواند در توازن بخشی سفر در تمام ایام سال موثر باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها