وزیر صنعت معدن و تجارت:

بانک ها نقدینگی موجود در جامعه را به سمت رونق تولید هدایت کنند

رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: بانک‌ها نقدینگی موجود در جامعه را به سمت رونق تولید هدایت کنند.

بانک ها نقدینگی موجود در جامعه را به سمت رونق تولید هدایت کنند
کد خبر: 294568
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۱۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی بعد از ظهر پنج شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان پاکدشت که با حضور انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران, هادی تمهیدی فرماندار پاکدشت در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: باید باور کنیم که کشور در شرایط جنگ اقتصادی است. همه ما باید برای تحقق رونق تولید فعالیت کنیم و این مطلب را فرض و تکلیف قلمداد کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه وظیفه ذاتی بانک‌ها اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی است گفت: بانک باید نقدینگی موجود در جامعه را به سمت رونق تولید هدایت کنند.

وی بیان داشت: امسال برای تحقق شعار سال با روحیه جهادی سال را آغاز کردیم و اساساً اولویت اصلی برای ما حفظ اشتغال موجود است لذا امسال بفرمود مقام معظم رهبری نباید اجازه دهیم که هیچ واحد صنعتی تعطیل و کارگری بیکار شود.

رحمانی اولویت بعدی در سال رونق تولید را شناسایی واحدهای صنعتی موجود عنوان کرد و بیان داشت: واحدهای صنعتی که با نیمی از ظرفیت فعالیت می‌کنند باید شناسایی شوند.

وی گفت: کالایی که امکان تولید داخل دارد نباید اجازه واردات پیدا کند و در سال 97 میانگین 22 درصد کاهش واردات داشتیم و امسال 142 قلم کالا را مجدداً منع واردات کردیم و سال گذشته 1339 قلم کالایی که امکان تولید داخل دارند را منع واردات کردیم و اگر کالای ایرانی با 10 درصد افزایش قیمت تولید شود ارزشمند است.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: صنعت پوشاک قابلیت توسعه دارد و امسال به هیچ عنوان اجازه واردات پوشاک و لوازم خانگی را ندادم و در این راستا از کسانی که در صنایع پوشاک و تأسیس شهرک تخصصی فعالیت می‌کنند به صورت همه جانبه حمایت می‌کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها