کد خبر: 294638
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

تغییر مواضع ناگهانی جنگ‌طلبان منطقه

همزمان با رسیدن اخبار قطعی مبنی بر عقب‌نشینی ترامپ از تهدیدهای جنگ‌طلبانه‌اش، عربستان و امارات متحده عربی نیز همسو با این قطب‌نما تغییر موضع دادند.

تغییر مواضع ناگهانی جنگ‌طلبان منطقه
کد خبر: 294638
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با رسیدن اخبار قطعی مبنی بر عقب‌نشینی ترامپ از تهدیدهای جنگ‌طلبانه‌اش، عربستان و امارات متحده عربی نیز همسو با این قطب‌نما تغییر موضع دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، عربستان و امارات متحده عربی که تا چند ساعت پیش بر طبل جنگ می‌کوبیدند و از حمله آمریکا به ایران سخن می‌گفتند، در تغییر موضعی 180 درجه‌ای حمایت خود را از صلح و ثبات منطقه‌ای اعلام کردند.

با نگاهی به رویکرد رسانه‌ای این دو کشور شاهد هستیم دقایقی بعد از انتشار خبر ابلاغ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به سرپرست وزارت دفاع این کشور، مبنی بر اینکه قصدی برای جنگ با ایران ندارد، ریاض و ابوظبی نیز در تغییر موضعی مشابه تاکید کردند به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستند.

«خالد السلیمان»، تحلیلگر عربستان، در شماره امروز روزنامه شبه‌دولتی «عکاظ» نوشت: هیچ کس از منظر جنگ‌طلبی به این بحران نگاه نمی‌کند. ظاهراً فقط افراد احساساتی، بدون فکر و اندیشیدن به عواقب ویرانگر جنگ، موضع‌گیری و از جنگ طرفداری می‌کنند.

این تحلیلگر در این زمینه اعتراف کرد: سخنانی که باعث دور شدن کابوس جنگ از منطقه می‌شود برخی را ناامید کرده است، به خصوص که به این نتیجه رسیده‌اند لشکرکشی صورت‌گرفته با هدف ارسال پیام‌های سیاسی بوده و پاکت نظامی باز نخواهد شد.

همسو با این رویکرد، روزنامه اماراتی البیان هم به نقل از انور قرقاش، وزیر مشاور امور خارجی امارات، نوشت: هیچ‌کس خواستار جنگ نیست، امارات یکی از حساس‌ترین کشورها برای تحقق توسعه و ثبات در منطقه است و قصد دارد با عقلانیت با حوادث و رخدادهای پیش‌آمده تعامل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها