غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اظهارنظرها باید بر مبنای تقسیم کار ملی انجام شود/ در اظهارنظرها خیلی مراقب باشیم

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه کژاندیش‌ها و نفوذی‌ها در کنار بی‌دقتی‌ها و هیجان‌زدگی‌ها ممکن است منافع ملی را به خطر اندازد، گفت: در شرایط فعلی که دشمنان تلاش دارند تا شرایط سختی را به ما تحمیل کنند، باید در اظهارنظر کردن خیلی مراقب باشیم، زیرا یک اظهارنظر نسنجیده منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

اظهارنظرها باید بر مبنای تقسیم کار ملی انجام شود/ در اظهارنظرها خیلی مراقب باشیم
کد خبر: 294673
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۰:۱۶:۳۸

اعتمادآنلاین| غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح اظهارنظرهای خلاف منافع و امنیت ملی توسط برخی چهره‌ای سیاسی و رسانه‌ای در داخل کشور بیان کرد: هر کشوری در پاره‌ای از مقاطع حیات خود در شرایط بسیار حساسی قرار می‌گیرد که آن شرایط حساس و ویژه طلب می‌کند که هر کنش و واکنشی به شکل منسجم انجام شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است وقتی رفتارها در شرایط حساس منطق روشنی نداشته باشد، به کل جامعه آسیب سنگینی وارد می‌شود و حرف‌های متناقض یا نسنجیده منافع ملی را به خطر می‌اندازد. البته ممکن است برای دفاع از منافع ملی، تقسیم کاری انجام شود و بر این اساس اظهارات متفاوتی بیان شود که این اظهارات متفاوت باید بر مبنای تقسیم کار ملی و اندیشیده شده‌ای انجام شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در برجام تمام تلاش ایران این بود که ایران به عنوان یک کشور تأمین کننده امنیت منطقه شناخته شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی که دشمنان تلاش دارند تا شرایط سختی را به ما تحمیل کنند، باید در اظهارنظر کردن خیلی مراقب باشیم. گاهی فردی برای گروه خود صحبت می‌کند و هزینه‌های صحبت‌های او متوجه گروه‌اش می‌شود، اما گاهی یک اظهارنظر نسنجیده منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

ظریفیان خاطرنشان کرد: انسجام، امنیت، وحدت و منافع ملی ما ذیل این مساله حاصل می‌شود که ما خود را به عنوان ملتی به جهان معرفی کنیم که خواهان ایفای نقش سازنده و صلح آمیز در حیات سیاسی جهان هستیم و در عین حال زیر بار حرف زور نمی‌رویم و روی پای خود می‌ایستیم. ممکن است برخی تصور کنند که انسجام ملی ما با راه انداختن جنگ ایجاد می‌شود که این تصور اشتباه است. ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور خود کنار هم ایستاد و از جان و مال خود گذشت، در واقع هر وقت به این کشور تعدی شود، ملت ما منسجم در کنار هم مقاومت می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ملت ما زیر بار حرف زور نمی‌رود و در برابر دشمن، متحد و یکپارچه است، گفت: بنابراین نیازی به اظهارنظرهای نسنجیده یا تلاش برای راه انداختن جنگ با هدف منسجم کردن مردم یا دفاع از منافع ملی نیست. کژاندیش‌ها و نفوذی‌ها در کنار بی‌دقتی‌ها یا هیجان‌زدگی‌ها ممکن است منافع ملی را به خطر اندازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها