رئیس بنیاد مسکن خبر داد:

اختصاص 2500 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ساخت و تعمیر مسکن برای سیل‌زدگان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 2500 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای ساخت و تعمیر مسکن سیل‌زدگان از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شد.

اختصاص 2500 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ساخت و تعمیر مسکن برای سیل‌زدگان
کد خبر: 294700
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۰:۵۴:۱۷

اعتمادآنلاین| علیرضا تابش شامگاه پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل زده استان با اشاره به اینکه برای تمامی افراد سیل زده‌ای که در چادر هستند تشکیل پرونده داده‌ایم و مبلغی تصویب کرده‌ایم، شش میلیون در روستا و 12 میلیون در شهر پرداخت می‌کنیم و کرده‌ایم، اظهار کرد: فرمانداری هم مسئول شد که افراد ساکن در این چادرها را هدایت کند به نقاطی که یا اجاره کرده بودند یا در مسکن مهر استقرار یابند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این مصوبه اخیر هیئت دولت که 23 اردیبهشت ماه تصویب و ابلاغ شد، 2500 میلیارد وام قرض الحسنه برای امر مسکن سیل زدگان از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شد، تصریح کرد: در این شرایطی که اعتبار به سادگی تأمین نمی‌شود رقم خوب و قابل توجهی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این اعتبار برای 30 هزار واحد احداثی شامل 4000 واحد شهری و 26 هزار واحد روستایی، 40 هزار واحد تعمیری و 42 هزار واحد معیشتی کافی است.

تابش با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات برای احداث مسکن در شهرها 50 میلیون تومان و در روستا 40 میلیون تومان است، افزود: اعتبار اختصاص یافته را در 21 استان، 260 شهر و 5 هزار روستا تقسیم کرده‌ایم و اولویت را برای مناطق مرکز سیل گذاشته‌ایم و در لرستان و خوزستان تمام این واحدهای آسیب دیده را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در هر استانی اولویت را گذاشته‌ایم روی واحدهای تعمیری مغازه‌ها و تعمیر خانه‌های مردم ادامه داد: تا آخر تیر ماه و یا اوایل مرداد ماه امیدواریم بتوانیم کار واحدهای تعمیراتی را تمام کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: اگر کسی هم خانه خود را تعمیر کرد و استقرار یافت او را از وام‌ها و کمک‌های بلاعوضی که باید پرداخت کنیم، محروم نمی‌کنیم، چون ما را امین خود دانسته و بدون دریافت اعتبار کار خود را شروع کرده است.

وی یادآورشد: اعتبار و وام آنها تأمین شده و در حساب است و هیچ نیازی به تشریفات دیگری ندارد. وجوه نقد و در اختیار بنیاد مسکن است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون یک هزار تن سیمان برای بازسازی و احداث مسکن سیل‌زدگان به لرستان حمل شده است.

منطقه لرستان، علیرضا تابش در سخنانی با اشاره به اینکه برای احداث واحدهای خسارت دیده از سیل، بنیاد مستضعفان تعهد کرد سیمان را به شکل رایگان تأمین کند، افزود: برای هر واحد مسکونی احداثی 8 تن و تعمیری یک تن تأمین می‌کند. تاکنون 1000 تن سیمان به لرستان حمل شده و 3500 تن در کل کشور حمل شده است.

وی با بیان اینکه 500 هزار تن سیمان برای واحدهای مسکونی خسارت دیده کل کشور نیاز است که به تدریج حمل می‌شود، تصریح کرد: برای آهن آلات نیز 20 هزار تن خرید کرده ایم و 4850 تن آهن آلات را به استان‌های خوزستان و لرستان حمل کرده ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ماشین آلات را برای آوار برداری و پی کنی به لرستان و خوزستان و گلستان ارسال کرده ایم و برای فعالیت‌های بازسازی با یک برنامه ریزی دقیق حرکت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها