یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

بنزین کارتی و سی.ان.جی راهکاری برای کنترل مصرف

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مجلس، استفاده از کارت را راهکاری موثر برای جلوگیری از قاچاق عنوان کرد و گفت: ایجاد مشوق برای استفاده از سی.ان.جی می‌تواند میزان مصرف بنزین را کاهش دهد.

بنزین کارتی و سی.ان.جی راهکاری برای کنترل مصرف
کد خبر: 294720
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۱:۳۱:۵۶

اعتمادآنلاین| عزت الله یوسفیان ملا نماینده مجلس، با اشاره به آخرین تصمیم‌ها برای بنزین گفت: طبق آخرین تصمیمی که گرفته شد توزیع بنزین با همین نرخ کنونی ادامه پیدا می‌کند. سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین منتفی شده ولی مجلس تصویب کرد که کارت سوخت اجباری شود.

وی افزود: قرار شد برای جلوگیری از قاچاق و مشخص شدن میزان مصرف هر خودرو، سوختگیری با کارت باشد تا چنانچه از یک کارت بیش از میزان معمول سوخت برداشت شود، قابل پیگرد و بررسی باشد.

این نماینده مجلس گفت: افزایش قیمت سوخت چندان برای کاهش مصرف موثر نیست، ما از بنزین 80 تومانی به نرخ 1000 تومان رسیده‌ایم. این رویه چندان کنترل کننده و بازدارنده از مصرف نبوده است زیرا بعید است مردم با گران شدن قیمت، تعداد سفرهای خود را کم کنند.

وی یادآور شد: طرحی که قرار است در رابطه با سی.ان.جی اجرا شود و بر اساس آن بنا شده وام 2.5 میلیون تومانی بابت سی.ان.جی سوز کردن تخصیص یابد، می‌تواند راهکاری موثر برای روی‌آوری به سی.ان.جی و کاهش مصرف بنزین باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها