کد خبر: 294730
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۱:۴۹:۳۷
| |

تجلیل از آلن دلون در کن زیر سایه اعتراض‌ها

یکی از اتفاق‌های مهم امسال جشنواره کن، تجلیل از بازیگر بزرگ فرانسوی آلن دلون است.

تجلیل از آلن دلون در کن زیر سایه اعتراض‌ها
کد خبر: 294730
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۱:۴۹:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ جشنواره کن دو روز است کارش را آغاز کرده و امسال یکی از اتفاق‌های مهم این رویداد، تجلیل از بازیگر بزرگ فرانسوی آلن دلون است؛ ستاره‌ای که قرارست نخل طلای افتخاری کن را «برای حضور شگفت‌انگیزش در تاریخ سینما» بگیرد.

جشنواره در بیانیه خود به فعالیت‌های دلون در مقام تهیه‌کننده و کارگردان هم اشاره کرده و در ستایش هنر بازیگری او نوشته: «دلون در «سامورایی» با کاریزما و تنشی که در چشمان و چهره داشت (و دارد)، بازیگری‌اش را به ژانری ویژه خودش بدل کرد و برای همین به منبع الهام کوئنتین تارانتینو، جان وو و... بدل شد.».

دلون که پیش از جشنواره یکی از افسوس‌هایش را عدم همکاری با یک کارگردان زن دانسته بود و گفته بود دوست دارد پیش از مرگش این اتفاق بیفتد، ظاهراً به خاطر اظهار نظرش درباره خشونت نسبت به زنان و حمایت از سیاستمداران راست افراطی با انتقادهایی روبه‌رو شده که دبیر جشنواره، تیِری فرمو، در نشست خبری آغاز کن در دفاع از او گفت: «ما به آلن دلون جایزه صلح نوبل نمی‌دهیم. او حق دارد دیدگاه‌هایش را بیان کند. در این روزگار خیلی دشوار است از کسی تجلیل کنید چون نوعی پلیس سیاسی شکل گرفته که بلافاصله روی سر شما خراب می‌شود!»

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها