کد خبر: 294739
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۱:۵۸
| |

ایلان ماسک جایزه جهانی استفان هاوکینگ را دریافت می‌کند

استفان هاوکینگ در طول حیات خود به اهدای جایزه به افراد خلاق و علاقه‌مند حوزه نجوم پرداخته است، این مراسم هر ساله پس از مرگ او نیز ادامه دارد.

ایلان ماسک جایزه جهانی استفان هاوکینگ را دریافت می‌کند
کد خبر: 294739
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۱:۵۸

اعتمادآنلاین| «ایلان ماسک» بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس در تاریخ 25 ماه ژوئن سال جاری میلادی جایزه ارتباطات «استفان هاوکینگ» فیزیکدان مشهور را دریافت خواهد کرد.

ایلون ماسک این روز‌ها به چهره‌ای شناخته‌شده در دنیا تبدیل شده و با ارسال انواع موشک و سفینه‌های فضایی به فضا و رویای مسکونی کردن سیاره مریخ به یک چهره خبرساز در دنیا تبدیل شده است.

دریافت جایزه ماسک به وسیله محقق اختر فیزیک «برایان می‌» انجام خواهد شد، در ماه‌های اخیر شرکت اسپیس‌ایکس اولین کپسول فضایی خود با نام کرو دراگون را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرد که با موفقیت به ایستگاه متصل شد و پس از پایان ماموریت خود در زمین فرود آمد. همچنین کپسول فضایی مخصوص حمل محموله‌های فضایی اسپیس‌ایکس با نام کارگو دراگون نیز چندی قبل به ایستگاه فضایی متصل و محموله‌ها را به فضانوردان تحویل داد.

ماسک و همکارانش در تلاش هستند تا با رفع نواقص احتمالی و ارتقای سیستم‌های ایمنی تا پایان سال میلادی جاری اولین گروه از فضانوردان ناسا را با استفاده از کپسول فضایی کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کنند.

قرار است جایزه استفان هاوکینگ به ماسک و دیگر برندگان درتاریخ 24 ژوئن سال جاری در جشنواره ارتباطات علمی Starmus V در زوریخ کشور سوئیس به آن‌ها اهدا شود.

در این جشنواره تعدادی از فضانوردان ماموریت‌های آپولو نیز حضور خواهند داشت. برگزارکنندگان این جشنواره اعلام کرده‌اند جوایز امسال به نوعی به میراث‌داران استفان هاوکینگ تعلق دارد و استفان هاوکینگ در سال 2016 خود از ماسک برای شرکت در مراسم جشنواره ارتباطات علمی Starmus دعوت کرده است.

جایزه استفان هاوکینگ یکی از مشهورترین و معتبرترین جایزه‌های علمی درجهان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها