فروش اوراق قرضه دولت آمریکا توسط چین به دلیل تنش های سیاسی

به دلیل عدم توافق بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان، چین با اقدامی تلافی‌جویانه مقداری زیادی از اوراق قرضه آمریکا را فروخت.

فروش اوراق قرضه دولت آمریکا توسط چین به دلیل تنش های سیاسی
کد خبر: 294751
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۲:۲۴:۳۱

اعتمادآنلاین| چین که بیشترین سهم از بدهی‌های خارجی دولت آمریکا را دارد، بیشترین سرعت فروش اوراق قرضه را در ماه گذشته داشته است و میزان این بدهی‌ها به مقدار یک تریلیون و هزار و 200 میلیارد دلار کاهش یافت.

مطابق جدیدترین آمار منتشره در مارس، میزان اوراق قرضه و بدهی‌ها از دولت آمریکا به میزان 67 میلیارد و 200 میلیون دلار یا به میزان پنج و شش دهم درصد کاهش داشته و بیشترین کاهش از میزان بیشینه خود در سال 2012 را ثبت کرده است.

مطابق با عدم توافقات صورت گرفته بین دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا دو کشور در حال اعمال فشار بر یکدیگر هستند تا بتوانند امتیازهای بیشتری را از هم کسب کنند.

این اقدام چین در جهت حفظ ارزش پولی خود و ورود ارز بیشتر به بازار بوده است. اگر چه که عواقب بلند مدت اقدام‌های اقتصادی دو کشور علیه هم هنوز کاملا مشخص نیست.

سیاستگذار موسسه مالی«یوبی‌اس» در این‌باره گفت: «سود این اقدام بسیار کمتر از زیان آن برای طرفین است. تا جایی که مشخص نیست حتی سرمایه‌گذارانی که اوراق را در دست دارند، در آینده بتوانند سود بیشتری را از فروش آن کسب کنند.»

چین به عنوان بزرگ‌ترین دارنده اوراق قرضه آمریکا شناخته می‌شود در حالی که ژاپن با یک تریلیون و 80 میلیارد دلار در رده دوم و همینطور بریتانیا با 317 میلیارد و 100 میلیون دلار در رده سوم قرار دارد.

میزان بدهی‌های آمریکا با افزایش به میزان چهار درصد در سال گذشته به رکورد شش تیلیارد و 470 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها