هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار ویژه شهرستان ری:

استقلال ری از پایتخت گام مؤثری در رفع معضلات منطقه است/ توسعه ری در سایه همجواری با تهران فدا شده است

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه شهرستان ری وارث معضلات و مشکلات بسیاری ناشی از همجواری با تهران شده است، گفت: این همجواری شهرستان ری با تهران خسارت بزرگی برای این شهرستان است و راهکار حل این مشکل استقلال ری است.

استقلال ری از پایتخت گام مؤثری در رفع معضلات منطقه است/  توسعه ری در سایه همجواری با تهران فدا شده است
کد خبر: 294774
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: واقع شدن ری در کنار پایتخت موجب شده ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ری در حوزه های مختلف به ویژه ظرفیت های بی نظیر گردشگری این شهرستان مورد غفلت قرار گیرد و از این حیث خسارت بزرگی به این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: سال‌هاست که شهرستان ری مشکلات بسیاری از جمله انباشت زباله، دفن اموات، الودگی هوا و... ناشی از همجواری تهران را متحمل شده و شهروندان شهرستان ری با این مشکلات و معضلات دست و پنجه نرم می کنند و بدتر از همه اینکه عوارض جمع آوری شده در پایتخت که باید برای سامان این موارد درنظر گرفته شود به شهرستان ری داده نمی شود.

وی ادامه داد: بی تردید امروز توسعه ری در سایه همجواری با تهران فدا شده است و حتی به نوعی شهرستان ری تنها موتور محرک پیشرفت تهران شده است و غفلت از این شهرستان تنها عایدی ری بوده است. در حالی که امروز پروژه های مختلف در تهران تعیین تکلیف می شود و پروژه های نیمه کاره ساماندهی شده اما بیش از 40 سال است که طرح تعریض خیابان فداییان اسلام در این شهرستان مورد غفلت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ری شهرستانی تاریخی و کهن است و قدمت بسیاری دارد اما بسیاری از شهرستان های استان تهران که روزی هیچ پیشرفتی نداشتند امروز شاهد توسعه و پیشرفت چشم گیری بوده اند اما ری با این قدمت و ظرفیت های گسترده از بسیاری از این شهرستان ها عقب افتاده و علت اصلی این امر را می توان در همجواری با تهران خواند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه امروز معضل بافت های فرسوده در این شهرستان به دغدغه ای برای مدیریت شهری بدل شده است افزود: انتظار می‌رفت دوره پنجم شورای شهر تهران، ری و تجریش در حوزه حل معضلات ری حداقل جلسه ای ویژه و مستقل تشکیل می‌داد اما چنین نشده و هر روز بر مشکلات مدیریت شهری در ری افزوده می شود شاید استقلال ری راهکار مناسبی برای احقاق حقوق شهروندان این شهرستان و حل معضلات انها باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها