کد خبر: 294791
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۴:۰۲:۴۳
| |

جاده ابریشم پل آشنایی فرانسوی‌ها با ایران می‌شود

دومین نمایشگاه جاده ابریشم با تمرکز بر کشورهای ایران و ازبکستان در شهر «اوبین» فرانسه با هدف پیوند فرهنگ‌ها و اصلاح باورهای اشتباه درباره این کشورها در حال برگزاری است. ملا نصرالدین شخصیت محبوب در این نمایشگاه است.

جاده ابریشم پل آشنایی فرانسوی‌ها با ایران می‌شود
کد خبر: 294791
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ ۱۴:۰۲:۴۳

اعتمادآنلاین| نمایشگاهی به مدت هفت روز در جنوب فرانسه، هنر، ادبیات، صنایع دستی، تاریخ و مردم‌شناسی کشورهای مسیر جاده ابریشم را به بازدید‌کنندگان معرفی می‌کند و راه های سفر به این کشورها را به آن ها آموزش می‌دهد.


در دور نخست برگزاری نمایشگاه راه ابریشم تنها به معرفی کشور ازبکستان پرداخته بود اما در این دوره با پیوستن ایران به این نمایشگاه تمرکز اصلی بر روی ایران خواهد بود.


در نمایشگاه جاده ابریشم دارد تعدادی از خوراکی های ایرانی با رای گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند، معرفی خواهد شد.


چهره ناشناخته ایران بخش دیگری از این نمایشگاه است که به پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره نحوه زندگی روزمره ایرانی‌ها پاسخ خواهد داد. با توجه به اینکه بیشترین ابهام فرانسوی‌ها درباره ایران حول موضوع حجاب و مذهب است این موضوع توسط یک روزنامه‌نگار و راهنمای گردشگری از ایران، برای بازدید کنندگان بسط و شرح داده خواهد شد.


فرش، مینیاتور، معماری، پزشکی و شعر از دیگر موضوعات مربوط به ایران در نمایشگاه جاده ابریشم است و ملا نصرالدین نیز شخصیت غالب این نمایشگاه است که در یک روز حکایت‌های آن با اجرای نمایش مرور شد.


ملا نصرالدین که شخصیتی بذله‌گو و داستانی است در کشورهایی چون ترکیه، ایران، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، هند و بخش هایی از اروپا شناخته شده است و محبوبیت دارد.


نمایشگاه جاده ابریشم تا یکشنبه، 29 اردیبهشت در«اوبین» شهر سفال و سرامیک فرانسه، ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها